tisdag 2 juni 2009

Soool, ikea och rabarber

Bättre sent än aldrig, jag får skriva om gårdagen idag istället, satt uppe och pratade med Gråbens pappa i telefon så länge igårkväll att jag inte orkade sätta mig och skriva efter det.

Hur som helst började dagen med att vi åkte till onkologen i Jönköping, såååå tråkigt att sitta instängd i en bil när det var så otroligt fint väder ute, som tur är går ju behandligen som mamma får på onkologen snabbt så vi behövde ju inte stanna där länge. Sen åkte vi raskt mot Ikea, man får ju passa på att uträtta lite ärenden när man ändå är i Jönköping så ofta. Hittade mina två Cd-hyllor som jag ville ha plus lite annat smått och gott, som ex. en kött-termometer och sugrör, kan alltid behövas så här i sommartid. Sen ville mamma köpa en ny mascara också så då gick vi in på A6 och köpte det och så köpte vi varsin kulglass på Namsi på vägen ut, dom har verkligen världens godaste glass, synd att det inte finns nån i eksjö som tillverkar sin egen kulglass, oj vad jag skulle äta då ;)

Sen blev det full fart hemåt, man ville ju få en liten stund i solen iafl, vi slängde snabbt ihop lite mat, korvstroganoff, ris och smörkokt sparris, mums! Sen gick mamma bort till dagis och jag parkerade mig i en solstol på baksidan och njöt av det underbara sommarvädret. Efter att ha sugttit där en stund började jag med dagens projekt, rabarberna. Har ju bestämt mig för att jag tycker det skulle vara bra att ha rabarber även på vintern så därför skalade och skivade jag 2 liter rabarber igår och frös in, så kan jag ju göra rabarberpaj och kräm o sånt i vinter, hihi... Så nu finns det inte så mycket rabarber kvar på busken, men som tur är så växer det ju ut nya ;) och man ska ju inte vänta med att plocka dom för länge för då blir dom träiga och inte alls goda. Jag hade det riktigt härligt i solen när jag höll på med mina rabarber...

Sen gick jag bort till mamma på dagis en sväng och hälsade på alla barnen, stackarna dom hade det varmt och svettigt där ute... Men barnen hade fått varsin sprayflaska som dom båda duschade sig själva och varandra med och en hel del hamnade i munnen också, så otroligt söta... Tänk när min lille skrutt blir så stor så man kan ha vattenkrig tillsammans, längtar!

Nepps, nu är det dags att ta tag i även den här dagen, är ju soligt än sålänge iafl så jag tror att jag ska sätta mig i solen en stund, härligt!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...