torsdag 23 juni 2011

Nu tar vi långhelg...

Nu ska vi vara lediga alla tre tillsammans ända tills på måndag, eller ja faktiskt så har vi ju fått en ny familjemedlem för ett par dagar, nämligen mamma och pappas hund Ebba. Hon fick inte följa med när de packade väskorna och drog till vänner på Öland över midsommar, så då får Ebba hänga med oss istället, två katter fick vi visst på halsen oxå men dom håller ju till hemma hos mamma och pappa iafl. Om nån timme eller så kommer Tobias bror med sambo och ett gäng vänner nere från Skåne för att fira midsommar här uppe på svärföräldrarnas torp, kul att dom kommer upp men otroligt skönt att dom har nåt "eget" att hålla till vid så vi slipper ha huset fullt av gäster, det räcker energin absolut inte till just nu, tyvärr...

Dagen på sjukhuset igår gick okej, det var svårt att sätta nål och det slutade med att jag fick en barnnål till slut, bättre än inget alls. Några prover blev det inte så dom fick komma från laboratoriet och sticka mig i fingret istället, sista utvägen för att få prover på dom som är riktigt svårstuckna... Muntergöken från narkosen sa att det nog hade varit en bra idé att sätta in en venport redan från början för att slippa problemen med att sticka mig... Tack för den uppmuntran, vad jag minns så bad jag om att få det redan första gången jag träffade en läkare i typ vecka 6, men men... Hon sa att det enda jag kan göra nu är att lida dom sista 9 veckorna, vad trodde hon att jag haft för mig alla andra 31 veckor? Narkosläkaren som tog beslutet om att jag inte skulle få någon venport hade visst gått i pension, han kanske hade gjort det redan mentalt när vi träffades och ville försäkra sig om att inte behöva jobba mer än nödvändigt det sista?! Hb-värdet hade sjunkit ner till 98, så förmodligen kommer dom att behöva ge mig järn eller blod via dropp för att få upp det lite, dom ville se hur mycket det går ner till nästa vecka först. Det känns ju verkligen i kroppen att jag är trött och sliten, det har jag ju varit hela tiden men det låga järnvärdet gör ju inte saken bättre precis...

Neo ville inte riktigt komma till ro ikväll så det tog sin lilla tid innan han till slut somnade... Jag har legat och vilat/sovit sedan middagen, är helt slut idag efter att ha varit inne i stan en vända på förmiddagen, var tvungen att köpa mer garn till Myrans filt, bara 17 rutor kvar nu, hejja hejja!

Ha en bra kväll allihop!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...