torsdag 30 juni 2011

Helt okej dag

Vi började dagen strax innan 7, Tobias åkte till jobbet, Neo fick gå bort till mormor och morfar och jag hoppade in i duschen. Sen åkte jag och mamma in till sjukhuset, först var det dags för ultraljud och sen en heldag med dropp. Ultraljudet gick toppenbra, lillfisen hade enligt mätningarna 8 gram till godo så det var ju super bra... Längtar ju inte mindre nu precis...
När jag kom till avdelningen var det en "kändis" från narkosen som skulle sätta nålen och ta prover, behövdes tyvärr ett par stick ändå, men jag kände att jag var i trygga händer iafl =) Hb:t hade stigit till 111 så det var ju skönt, vilket oxå innebar att det inte behövdes nåt blod eller järn... Det var full rulle på avdelningen så jag har känt mig bortglömd typ hela dagen och jag fick ligga och vänta i lite mer än en halvtimme innan dom kom och tog bort droppet och nålen så jag kunde åka hem, så idag fick dom inga plus från mej iafl...

Idag jobbar Tobias sin sista dag och den slutar 11.30, så inte särskilt lång dag, sen ska vi ha en låååång härlig semester tillsammans, minst 10 veckor, det kan man ju inte klaga på precis...

Ska strax krypa ner i sängen, känner mig trött och hängig nu ikväll, men ack så lycklig efter ultraljudet, det är ju så härligt att få se vår lille älskling på bild och inte bara känna och se rörelserna i magen. Snart snart är du färdig lilla söta du och då är du mer än välkommen ut till oss, du behöver inte stanna där inne i magen längre än nödvändigt, lova det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...