lördag 4 juni 2011

Sommar och sol

Herre jisses så varmt det är alltså, helt sjukt. Jag och hjärtat satt ute på altanen till 23.15 och spelade spel och gick igenom allt som ska göras och handlas innan Myran kommer, men det är ju lång tid kvar så vi ska nog hinna... Vi hade en jättemysig kväll tillsammans, välbehövligt kan jag lova, skönt att bara sitta ner och prata, ja umgås i största allmänhet, det är ju så mycket man ska hinna och skynda till hela tiden så såna där stunder är guldvärda.

Jag kan inte minnas att jag tyckte värmen var jobbig när jag väntade Neo, men nu känner jag verkligen att det tar ännu mer på kroppen. Den fungerar liksom inte alls som jag vill och jag orkar bara att stå korta stunder, igår fick jag sätta mig på en stol när jag skulle sätta upp håret i en toffs och det är ju inget som tar lång tid så det kändes väldigt klent... Men idag passade vi iafl på att sitta i solen lite medans Neo sov, jag svullnar ju inget eller samlar på mig vätska när det är varmt utan det är mest att jag känner att kroppen är så mycket tröttare och segare när det är varmt. Inte så konstigt kanske med tanke på att jag inte får i mig särskilt mycket näring och vätska och sen gör man ju av med mer vätska när det är varmt ute... Hjärtat har varit snäll och blandat vätskeersättning åt mig, smakade ju inte så gott precis men jag fick i mig litegrann iafl...

Svärmor och Tobias kusin och hennes kompis är på besök i torpet så dom har vi umgåtts en hel del med. Nu ikväll tog vi en tur bort till campingen och åt på den fin fina restaurangen som finns där, kan varmt rekommendera deras mat för guuud så gott det är! Idag testade jag wokad kycklingfilé med grönsaker i sweetchilisås med ris till, mumsigt minsann, jag nallade lite från Tobias oxfiléplanka oxå, åt den ett antal gånger förra sommaren så den vet jag ju smakar toppen, så även idag... Neo käkade nästan en hel hamburgetallrik, han bara slevade in och tog hur stora tuggor som helst av hamburgaren, haha, man kunde ju tro att han inte fått mat på länge...

Nu gör världens bästa mormor tappra försök att lägga Neo, men jag tycker mest att det låter som att han ligger och tjötar, men han säger iafl ibland; Neo trött mormor, så det är ju alltid nåt... Han är så söt när han pratar om sig själv i tredje person och hans namn låter ännu finare när han säger det själv. Han har börjat kallas oss för mamma Lisa och pappa "Bias" och det är ju oxå bara så urgulligt att man inte vet vart man ska ta vägen ;)

Tobias är och flyger ballong med pappa och Simon så jag tror att jag ska ta en favorit i repris med mamma och sitta på altanen och spela spel, hon ville ju inte sitta själv hemma heller så då passar vi på att umgås lite...

Ha en fortsatt skön sommarkväll allihop!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...