måndag 27 juni 2011

Spänning

Känner mig typ som ett barn på julafton, helt sjukt. Vid halv 5 ska jag hämta upp Tobias på jobbet och så ska vi åka till Vetlanda och hämta barnvagnen. Tiden kommer ju definitivt inte gå fortare bara för att vi har vagnen här hemma och jag är ganska säker på att det förmodligen inte kommer att gå en dag utan att jag är och tittar och pillar på vagnen. Men det känns skönt på nåt sätt, även att jag vet att det är 8 veckor (+-2) innan Myran kommer så känns det ändå bra att fixa iordning allting innan, då kan jag i lugn och ro åka in till sjukhuset och föda barn och vet att allt är klart här hemma. Babyskyddet har vi ju haft stående här hemma länge nu eftersom vi fick möjlighet att köpa det billigt av några kompisar, man får ju passa på för det är ju inte gratis med alla grejer man behöver till en bebis precis... Neo ska leka med mormor och morfar under tiden vi åker till Vetlanda, affären där vi ska hämta vagnen säljer massor av leksaker oxå så det skulle nog vara lite svårt för honom att hålla fingrarna i styr, hihi... Bättre väder kan man ju inte önska, hade ju varit sådär kul att köra ut vagnen till bilen om det regnade...

Neo har varit hemma från dagis idag, mormor och morfar hade saknat honom så mycket så han har fått vara borta hos dom istället och under tiden har jag fixat i källaren, försökt organisera lite bland all bråte vi har... Så när Tobias går på semester kommer han ganska så snabbt bli uppskickad på vinden med en massa saker som vi inte behöver ha liggandes framme och dessutom måste han ju plocka ner alla bebissaker som vi behöver, bättre att ha det framme och så kan vi ta lite i taget och göra iordning än att våra vinterkläder, skidutrustning och sånt står framme och skräpar, det märks ju verkligen att jag inte har varit pigg detta året... Tur det går mot ljusare tider ;)

Kram på er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...