tisdag 21 juni 2011

Väntar på mina grabbar

Idag är jag tröööött, tråkigt som bara den eftersom jag hade satt upp en hel del på dagens att-göra-lista... men men sånt är livet och det borde jag ju vara van vid vid det här laget, jag menar det borde ju inte komma som nån överraskning egentligen att jag är trött och orkeslös... Hej och hå "bara" 9 veckor kvar nu, för det hoppas vi så innerligt att denna lilla älsklingsungen inte har tänkt att hålla oss på sträckbänken längre än nödvändigt... Neo kom ju en vecka innan utsatt datum så det kan man ju alltid drömma om att den trenden ska hålla i sig... Han är borta hos världens bästa mormor och leker med alla sina bilar och äter smultron och jordgubbar från deras trädgårdsland, tänk vilken lycka att få bo så att man bara kan ta med honom ut i trädgården och plocka massa gott som man odlat själv. Till nästa sommar ska vi minsann oxå odla lite saker i trädgården, i år fanns inte orken varken till att gräva landen eller rensa dom, men till nästa år ska det bli ändring på det...

Tobias är fortfarande på jobbet, men han slutar vid 16.30 så han kommer ju snart hem iafl, han har jobbat mycket kvällar nu så det ska bli skönt att han kommer hem i "vanlig" tid ibland... Så när han kommit hem ska jag ringa till mamma så hon kan komma hit och lämna tillbaka Neo... Helt fantastiskt att vi har sån service, då kan jag få laga mat i lugn och ro utan att han ska vara med och hjälpa till, är jätteroligt att han är så hjälpsam och han är faktiskt duktig men man måste ju vara på helspänn och hålla koll på honom hela tiden och min energi räcker ju egentligen inte ens till att laga maten ensam så då blir det lite väl påfrestande... Särskilt en dag som denna då det känns som jag skulle kunna kräkas hela tiden egentligen, känns som det står mig upp i halsen och bara väntar på att få komma upp... Usch ja...

Vi fick ett brev från NCC i Vetlanda idag, det är dom som asfalterar vägen genom Hult och bygger den nya cykelvägen. Nu hade dom ett erbjudande om att man kunde få en kostnadsfri offert på vad det skulle kosta att få sin garageinfart asfalterad när dom ändå är "utanför" och jobbar. Vore ju toppen om vi kunde få det gjort, på sommaren går det ju an men på vintern är ju vår parkering så jobbig att röja snö från eftersom det är en massa gräs, grus, rötter och fan och hans moster... Vi har ju pratat om att lägga både asfalt och grus där men vi har ju liksom inte kommit längre så det här kanske är ett tecken på att det är dags att göra nåt åt det nu. Grannen mitt över hade visst ringt igår och bett att dom skulle göra hans infart, den är redan asfalterad så han vill väl få det omgjort... Hoppas bara att dom kan tänka sig att sig att ta sig an vårt oxå, är ju lite mer jobb, men men vi får se... Man kan säkert göra lite av underarbetet själv om det nu skulle vara så, lillebror kan säkert låna en traktor från sitt gamla jobb så vi kan gräva bort gräs och annat smått och gott som finns därute... Sen måste man ju kolla över det ekonomiska läget oxå, men detta är ju absolut en investering för framtiden, så vi får vänta och se vad offerten landar på men förhoppningsvis ska det väl kunna hålla sig inom våra ramar...

Imorgon väntar en heldag på sjukhuset igen, hoppas hoppas hoppas att det är lite vettigare personal så det blir betydligt mindre tårar denna gången. Pappa har tagit semester så att han ska kunna följa med mig, känns skönt. Inte roligt att vara där själv när man blir totalt överkörd av personalen som jag ibland tror glömt bort att dom jobbar med människor och inte maskiner...

Nepps nu ska jag fixa lite med maten, idag blir det: potatis, köttfärslimpa, sås och gröna bönor...

Ha en fortsatt bra dag allihop!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...