lördag 26 februari 2011

Lördag

Hej på er!

Ja ibland blir det ett tag mellan inläggen, men orken finns inte riktigt där jag skulle önska så därför blir det som det blir... Sitter här i soffan o har precis slagit på Sf-kanalen, rasmus på luffen, mysigt =) Neo o Tobias är kvar hos mamma o pappa än, vi var ju där borta och åt frukost som vi brukar göra på helgerna, gott gott... Jag har duschat o sitter o tar det lite lugnt i min ensamhet... Det är så skönt att ha den där duschstolen så att jag kan duscha även när jag är själv, det går jättebra med den så det känns toppen... Ska försöka fixa till lite lunch här om en stund, iafl till mej o Neo, Tobias är nog fortfarande mätt efter frukosten...

Sen i eftermiddag ska vi på fina Charlies dop, ska bli mysigt, jag ska sjunga så lite fjärilar har jag allt i magen men det ska bli roligt oxå, känner mig så hedrad varje gång någon frågar om jag kan sjunga åt dem... Det är en fin gåva att ge, speciell, jag menar ingen annan kan ju sjunga precis som jag gör så då blir det ju speciellt... Vi ska få babyskyddet till lilla Myran oxå som vi ska få köpa av några kompisar som oxå kommer på dopet, det kan ju lika gärna stå hemma hos oss som att det står hos dom, dom har ju ingen användning för det längre o vi kommer ju få det iafl... Mysigt att fixa iordning lite smått till lillfisen, om man tar lite i taget så har man ju o göra länge...

Jo just det, jag var hos läkaren igår, "min" läkare, kändes så bra att äntligen få reda ut hur det ska vara och kunna planera lite med någon som faktiskt verkar bry sig och vill att det ska bli så bra som möjligt... Vi bestämde att jag ska vara inlagd varje torsdag och få två dropp, dom ska komma direkt från narkosen och sätta nål på mig så att det inte blir att dom sticker och sticker en massa innan dom ber om hjälp, det känns såååå skönt! Sen ska jag träffa henne ingen om en månad, då ska vi se hur mycket jag har gått ner tills dess, tycker hon att det är för mycket så blir det troligtvis så att dom opererar in en venport på mig för att dom ska kunna ge mig dropp med ännu mer näring och framförallt fett, jag kan ju inte leva på sockerdropp hela graviditeten... Sen fick vi veta att vi kommer att få gå på flera extra ultraljud för att kolla så Myran växer ordentligt, det första skulle nog bli runt v.28 trodde hon... Känns jättebra att det nu förhoppningsvis kommer att bli mer ordning och reda, läkaren har ju skrivit precis hur det ska vara och vad som gäller när jag kommer in till sjukhuset, vilka prover som ska tas och vilka dropp jag ska ha, beroende på vad proverna visar osv... Äntligen lite medvind, även om jag fortfarande mår lika dåligt så är det så skönt att slippa behöva bråka med sjukvården om detta, jag har tillräckligt ändå...

Ha en bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...