tisdag 1 februari 2011

Tisdag

Hej på er!

Ligger här i min sköna säng och lyssnar på vår ljuvliga unge som ligger och babblar i rummet bredvid och en trött man som försöker få honom att somna, inte det lättaste precis. Neo har börjat (tror vi) att gå igenom dagen innan han somnar, för han ligger och pratar och pratar och vissa ord är även på det språk som vi andra människor pratar och alltså förstår vi vad han säger... Just ikväll handlar det mycket om bilar, spadar, traktorer och köttbullar, haha...

Idag har varit en tung dag, jag har varit konstant hungrig hela tiden vilket har lett till att jag har ätit mycket vilket då har lett till att jag har kräkts massor vilket i sin tur har gjort att jag inte fått i mig den vätskan som jag normalt brukar få i mig mellan måltiderna, vilket gjorde att jag när Tobias kom hem var helt färdig, det brukar jag ju iofs vara men idag var det ännu värre... Det är så jobbigt att bara känna sig som en börda hela tiden och att han måste dra ett så tungt lass här hemma, det enda jag har energi till är att tala om allting som behöver göras och sen tar energin slut. Jag som normalt vill ha ordning och reda omkring mig mår väldigt dåligt av att gå (ligga) hemma hela dagarna och bara se hur vårt hem förfaller men inte orkar göra nåt åt det... Livet är fan inte rättvist och tyvärr är det ju så att det inte bara drabbar mig utan även resten av min lilla familj, som gravid brukar man ju vara ett hormonmongo i största allmänhet men om man då lägger till allt annat elände som bestämt sig för att drabba mig så har man inte så lätt att tas med alla gånger... Tur att Neo är så liten så att han inte kommer ihåg vilken psykomorsa han tvingades leva med under 9 månader, synd att inte Tobias glömmer på samma sätt, men vi är helt överens om att det minsann inte blir några fler barn i den här familjen sen... Jag vill ju så gärna få pyssla om honom och jag såg verkligen min chans på fredag, då han fyller år (hurra hurra) och han dessutom är ledig, min plan var att göra en riktig lyxfrukost med nygräddade frallor, pannkakor, ägg, gott pålägg, frukt o annat smått och .gott, men givetvis blev vi tvungna att ändra tiden för Neos 18 månaders besiktning på BVC till 8.30 just på fredag, önskar jag kunde säga typiskt på många språk för det känns som det hade passat sig bra nu... God tårta och god mat ska han få iafl, hallontårta har han beställt, tror inte riktigt han har koll på att han faktiskt fyller år mitt i vintern och att det inte är så lätt att få tag på hallon då, men vad gör man inte för den man älskar... Till middag har han bestämt att vi ska ha grillat älgkött och potatisgratäng, mums =)

Ifall nån ville veta så är jag sjuuuukt sugen på choklad hela tiden just nu, i alla former, just nu är det kladdkaka och chokladpaj som lockar mest... Men imorgon ska jag verkligen försöka att stänga av huvudet och bestämma mig för att försöka fokusera på att dricka dricka dricka så kanske jag får lite mer energi och kan vara lite pigg och glad när Tobias kommer hem...

Måste bara tillägga att min mamma är bäst i hela världen, underbarare människa finns nog inte, fast hon är trött efter jobbet och egentligen borde gå direkt hem och vila, läsa en bra bok eller vad som helst så tar hon med sig Neo från dagis och lämnar honom här så att jag ska slippa ta mig bort dit mer än för att lämna honom på morgonen, tack älskade mamma du är bäst!

Hoppas den där lilla minigrisen somnar snart så vi kan få ha lite mamma-pappa-tid innan jag däckar...

Kram


1 kommentar:

Lämna gärna ett litet spår efter dej...