onsdag 2 februari 2011

Onsdag

Halleluja moment! Jag är "pigg" idag, peppar peppar. Helt underbar känsla, så idag ska jag verkligen kämpa på med att dricka dricka dricka så kanske det håller i sig. Så för att fira denna energikick, om om man nu får kalla det så, så har jag bytt i sängarna, plockat undan och nu håller jag på för fullt att baka frallor. Man får ju liksom passa på, det kanske dröjer länge tills nästa gång...

Lillfisen är på dagis, eller vi kanske måste börja kalla hon för storfisen nu, lillfisen ligger ju i magen ;) Jaja hur som helst, han är på dagis iafl, känns så skönt att han trivs där, han bara vinkar och kastar slängpussar när man går, värmer gott i hjärtat. Tror han har en liten tand på gång, det känns som så i munnen på honom och igårkväll vaknade han och var jätteledsen, han spottade ut nappen så fort han fick in den i munnen, kanske gjorde ont att ha den där och sen petade han med fingrarna i munnen och var ledsen. Han dreglade sjukt mycket igår på dagen också och hade fingrarna i munnen så fort det fanns tillfälle, stackars älsklingen, han har inte haft särskilt jobbigt när han har fått tänder innan så man kan ju hoppas att det bara var igårkväll, efter lite alvedon och mys mellan mamma och pappa så somnade han gott på min arm, trots att Tobias hade en jättestark lampa tänd och låg o läste, då är man trött minsann om man kan sova då =) Han har varit ledsen de senaste dagarna när vi har borstat hans tänder men jag har inte tänkt på att det kunde bero på att det fanns fler tänder på väg upp utan jag har trott att det har varit ännu ett steg i hans kan-själv-process, han ska ju nämligen göra allting själv numera. Dessutom har han börjat bli mer och mer intresserad av att sitta på toaletten, han kommer springade och drar ner byxorna och ropar; kissa, sen hinner han ju inte till toaletten utan man märker att han kissar när han har fått av sig byxorna, men det är ju en början iafl, kanske skulle vara på sin plats att skaffa en potta? Fast han tycker ju det är jätteroligt att sitta med sin toasits på den riktiga toaletten och läsa tidningen eller dassboken och sen ska han torka sig själv med en halv toarulle, typ... Jaja, växer gör han så det knakar, härmar varenda ord man säger och han vill läsa böcker hela tiden och pekar och berättar vad som finns i boken, han är duktig minsann vår skatt.

Nähe, nu ska jag ta o smälta lite choklad och baka den där chokladpajen, jag kunde ju hålla mig över natten iafl =)

Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...