torsdag 10 februari 2011

Torsdag

Ligger hemma i soffan, tittar på beck och dricker näringsdryck med isbitar med sugrör, lyxigt va? Var hos dietisten imorse, det gick faktiskt helt okej... Fick en massa olika sorters näringsdrycker på recept som jag sen fick gå till apoteket o beställa, dom hade bara en sort hemma så det är den jag dricker nu... Troligtvis kommer dom andra imorgon eller på lördag, jag ska ju ändå in till läkaren imorgon så då får jag ta en tur till apoteket... Dessutom pratade jag lite med dietisten om hur det ska vara när jag är inlagd så då fick jag lite extra styrka till att ta upp det med läkaren imorgon... Här är en liten kom-ihåg-lista till mig själv:
  • Att personalen på avdelningen ska vara förberedda och veta om att jag ska komma
  • Att det ska vara förberett på vilken sal jag ska ligga
  • Ska det verkligen behöva ta 1-1½ timme innan jag får pvk och dropp?
  • Om jag kan få en "kontaktsköterska" på avdelningen?
  • Rapport mellan personalen på avdelningen?
  • Att jag ska få en matbricka beställd trots att jag kanske bara ska stanna över dagen
Ja där var lite saker som jag ska ta upp imorgon, det är inte så roligt att komma till avdelningen minst en dag i veckan och de står som frågetecken och undrar vad jag gör där, sen får jag ligga och vänta i en säng upp till 1½ innan det kommer någon och sätter pvk och dropp, trots att det är det enda jag är där för, dom tar alltid prover samtidigt som dom sätter droppet men dom behöver inte provsvaren innan dom kan sätta dropp och allt är ordinerat innan jag kommer dit... Det är inte roligt att behöva känna det som att man är till besvär när man kommer dit och behöver hjälp...

Men men... nu ska jag fortsätta dricka min näringsdryck och titta på filmen, sen ska jag slappa en stund innan dagiskillen kommer hem =)

Kram på er



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...