tisdag 30 augusti 2011

Jaha det gick ju sådär...

Jo vår plan ikväll var att träna Neo lite inför att jag ska vara själv hemma med båda grabbarna, herregud hur ska detta gå?! Vecka 37 ska Tobias iväg på övning HELA veckan!!!! Så från att ha varit två föräldrar hemma typ hela tiden så ska jag bara sådär poff vara själv med båda barnen i en hel vecka... Han somnade hur bra som helst själv i vagnen när han skulle sova middag så förhoppningarna inför kvällens nattning var ganska höga. Han gick glatt med på att lägga sig i sin säng, gav mig en godnattpuss och vinkade hej då... Sen började springandet fram och tillbaka, han ville ha vatten och sen skulle han bara försäkra sig om att vi var kvar. Så det hela slutade med att Tobias satt inne hos honom tills han somnade, så i värsta fall får ju Oliver vara med inne hos Neo tills han somnar, eller så får jag springa emellan rummen om Oliver ligger inne i sin säng och inte riktigt vill komma till ro... Imorgon ska Tobias träna fotboll så då får vi öva lite på det där att vara ensamma...

Idag åkte vi in hela familjen till stan och tog en fika på Princess, hur mysigt som helst att äntligen få fika nåt där och inte bara dricka saft... Oliver sov hela tiden och Neo satt lugnt en liten stund innan han studsade iväg till barnhörnan och lekte lite...

Under tiden som jag och Oliver tig en promenad i ösregnet lagade Neo och Tobias hemmagjord pizza, så gott, dom kan mina grabbar minsann ;-) Nu ska jag snart krypa ner i sängen, börjar fundera på om den nya madrassen verkligen var en bra ide... Jag somnar nämligen hårdare än en klubbad säl, det har typ aldrig hänt innan, jag är helt off och märker ingenting som händer runt omkring, ja förutom när Oliver vaknar, tur är väl det...

Imorgon väntar promenad med en annan Hultmamma som har en liten pojk som är född två veckor innan Oliver och sen på eftermiddagen blir det lek och bus med familjen Johansson...

Natti natti...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...