tisdag 30 november 2010

Dag 01 - Om mig

Lisa Maria Birgitta Josefsson

Jag föddes i Jönköping 3 januari 1988.
Jag flyttade till Eksjö när jag var 1½ år. Där bodde jag tills jag skulle börja skolan då jag och hela familjen flyttade till Hult.
Jag tog studenten från omvårdnadsprogrammet som färdig undersköterska i juni 2007.
Under sommaren 2007 jobbade jag som undersköterska på intensivvårdsavdelningen i Eksjö.
I augusti 2007 började jag studera till sjuksköterska på hälsohögskolan i Jönköping.
Den 8 maj 2008 träffade jag mannen i mitt liv, min fantastiska Tobias, mitt allt, min älskling!
I augusti 2008 började jag jobba som undersköterska på akutmottagningen i Eksjö.
I oktober 2008 drabbades min mamma av bröstcancer och hela vår värld slogs i spillror.
I december 2008 blev vi gravida med lilla Gråben.
Från december 2008 till augusti 2009 levde jag i en bubbla som bara innehöll illamående.
I juni 2009 var mamma färdigbehandlad för sin bröstcancer och livet började ordna upp sig igen.
Den 15 augusti 2009 föddes vår son Neo Lasse August Josefsson, en av de absolut lyckligaste dagarna i mitt liv, en dag jag aldrig kommer att glömma, dagen då jag blev mamma för första gången!
I december 2009 blev vi husägare till ett underbart litet hus, vårt Rosenhill.
På midsommarafton 2010 förlovade vi oss uppe på Skuruhatt.
I augusti 2010 började Neo dagis och jag fortsatte att plugga till sjuksköterska.

Nu lever vi livets glada dagar, tar vara på stunden och njuter av att få dela livet med varandra!

Tobias o Neo, jag älskar er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...