torsdag 25 november 2010

Torsdag

Godmorgon på er!

Inatt har det varit lite hostigare igen, men vi har ändå sovit okej, tycker så synd om vår lilla älskling när han har jobbigt med sin hosta. Men idag ska han få gå till dagis iafl, det tror jag han har längtat efter, nästan en vecka sen han var där sist ju...

Igår tog jag o Neo bussen in till staden för att shoppa lite, bland annat denna helt underbara tröja, det var faktiskt Neo själv som hittade den när han for runt inne i affären, men jag var inte sen att haka på, hur kan man låta bli?! Vi hittade massor med andra bra saker, bland annat en försenad farsdagspresent till pappa Tobias, han jobbade ju på farsdag o sen har det liksom runnit ut lite i sanden, men nu blev det av o det var Neo som valde en jättefin randig stickad tröja, satt som en smäck på fina pappsen såklart! Neo fick lite mer kläder och jag fick några flaskor med ramlösa o en ny adventsljusstake =) Vi tog en fika med fina Emlan på princess och sen mötte vi upp Tobias på Willys när han slutade jobbet, sen gick vi till Keskins o köpte "farsdagsmiddag" o sen åkte vi hem i snöstormen, hua...

Efter middagen körde Tobias ett race med snöslungan så vi fick undan snön från vår stora parkering, under tiden var jag o Neo hos mormor o morfar o lekte med alla traktorer...

Sen var det läggdags, jag var såååå trött så jag somnade inne hos Neo o gick o la mig i vår säng först vid 23-tiden, haha... Stackars Tobias som har en så slapp kvinna, hihi =)
Bilden är lånad från http://www.skotornet.se


Huvudmålet med vår lilla utflykt till staden var ju egentligen att köpa ett par fårskinnstofflor till Neo, men det hade dom bara från strl. 28 o det är ju lite väl stort, tittade på lite andra tofflor som dom hade men Neo hade bara ögon för dom fina fårskinnstofflorna som dom hade. Så det fick bli lite internetshopping idag istället, hittade dessa jättefina tofflor, så förhoppningsvis dimper dom ner i brevlådan om några dagar. Har lite svårt att bestämma mig om han ska få dem i julklapp eller direkt?! Det är ju faktiskt ett tag kvar till jul o han tjurar ju varenda dag för att vi har såna tofflor o inte han, ja det tåls att tänka på.

Idag ska Neo som sagt till dagis o som det ser ut nu blir det en tur i pulkan, att ploga verkar ju inte vara prio 1 i vårt lilla samhälle, men pulka är ju minst lika roligt som vagn, om inte roligare =) Jag ska "jobba" kväll idag, är inte jättemotiverad men det ändrar sig säkert när jag kommer dit. Ska upp till min handledare en sväng först så vi kan göra det sista av mittbedömningen, vi har haft så mycket att göra på jobbet att vi inte hunnit med.

Så nu ska jag o min lilla lussebulle göra oss klara o sen bege oss ut i snön...

Ha en bra dag alla fina!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...