onsdag 24 november 2010

Onsdag

Godmorgon världen o alla i winter wonderland småland!

Nu tycker jag faktiskt att det kan räcke med snö för ett tag, jag menar hur lätt är det att ge sig ut o skotta när man har en sjukling här hemma som inte ska gå ut o busa. Man kan ju liksom inte lämna honom själv inne i år, förra året låg han ju bara still o då kunde man ge sig ut o skotta. Tobias lovade att han skulle låna pappas snöslunga i eftermiddag, blir ju betydligt enklare då...

När mamma slutar jobbet idag ska hon passa lillfisen så jag kan åka in till stan, måste köpa ljus till nya adventsljusstaken o sen har jag lovat Neo att köpa ett par fårskinnstofflor till honom, han fick nämligen ett (många) spel på sin pappas tofflor igår när dom inte passade, konstigt eller hur? Tobias har 43 Neo har 23, kan det ha berott på det kanske?

Nu håller han på för fullt o röjer runt här hemma o skriker TRAKTOR!!!!! såfort dom kör förbi o plogar utanför huset, haha... Kommer nya ord varje dag nu, tända o stänga är nog heta favoriter, detta är nämligen något han gärna ägnar sina dagar åt, tända o släcka lampor o stänga dörrar. Han har lärt sig att snyta sig själv oxå, han hämtar papper, typ en halv toarulle, sen sätter han det vid näsan o fräser, sen torkar han lite o sen ger han pappret till mig, haha. Stolt mamma? Såklart!

Kram på er



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...