tisdag 23 november 2010

Tisdag

Hej på er i snöstormen!

Idag har jag äntligen varit ledig, eller ja ledig o ledig, jag har vabbat. Lillhjärtat har ju nämligen jobbigt med sin astma igen, hostar o hostar, men det är bättre nu iafl, men inte bra. I söndags natt hostade han så att han kräktes, först i vår säng o när vi flyttade ner i gästrummet så spydde han ner den sängen oxå, härligt att behöva ställa sig o tvätta lakan o byta i sängarna mitt i natten. Igårkväll la han en pizza på golvet utanför toaletten o över sin stackars far, sånt som händer när man har barn, haha. Ikväll har han inte kräkts än o sover faktiskt fortfarande i sin säng.

I förmiddags hade vi besök av min fina vän Olivia och min handledare Matilde, jättetrevligt med sällskap o Matilde gjorde sitt bästa för att lära Neo lite spanska, hihi...

Han har sovit som en liten gris ute i vagnen idag, tog honom max 2 minuter innan han sov, behövdes inget vaggande där minsann =) Skönt att han sover så gott ute, det är ju bra för hans andning att sova ute i friska luften, lite jobbigt med all snö bara som yr hit o dit.


Sä här glad var lillskrutten idag på morgonen när han fick hjälpa till att diska =) Lite snorig o så men vad gör väl det?!

Imorgon ska vi ta oss i kragen o ge oss ut på en liten promenad, var länge sen sist, jag hinner ju nästan aldrig det nu när jag går i skolan o jobbar... Längtar efter att ha en liten igen, få vara mammaledig o bara gå hemma o mysa, njuter faktiskt nu när jag får vara hemma med Neo även om det såklart inte är roligt att han är sjuk... Hoppas att det inte är snöstorm imorgon så vi vågar oss ut...

Det ringde på dörrn för en stund sen, var en tjej som ville sälja larm o när hon såg mig frågade hon om min mamma eller pappa var hemma... Ska man ta det som en komplimang eller?! =) Haha!



Kram på er alla fina



1 kommentar:

  1. skönt att neo kan sova ute trots stormen, men han sover nog gottigt nerbäddad i vagnen hihi, krya på dig neo!/nella

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...