tisdag 21 juli 2009

Bagar-Berta


Så har det åter igen varit så där slappt med skrivandet... Har hänt mycket sen sist... För er som är nyfikna eller har undrat kan jag meddela att Axel har repat sig bra och är nu ute och springer igen... Första natten var vi ju riktigt oroliga för att han inte skulle klara sig men nu är han precis som förut, förutom att han är betydligt spinkigare... Mamma hade ju som plan att hålla honom inne en ganska långt tid framöver, eventuellt för evigt, detta plan hölll sig i två dagar, sen var han åter i sitt rätta jag och skrek på mornarna och ville gå ut, så då fick han det till slut. Så nu är han världens lyckligaste katt igen, som springer ut och in, ut och in hela dagarna, min knasiga lilla kisse. Om ungefär en månad kommer den lilla kattungen också, mamma hade nämligen inte hjärta att säga nej till lilla Nisse som dom döpt honom till när vi hade varit och tittat på honom så nu ska det bli ett djur till i familjen, så mysigt ;)
O-ringen är i stan, ja jag säger då det, herregud vart kommer allt folk ifrån. Det är människor och framförallt bilar överallt, usch vad trött man kan bli på allt... Man får ju parkera långt bort åt, ja ni vet, för att folk parkerar hur som helst vilket då leder till att det inte får rum lika många bilar som det brukar, suck! Samtidigt är det ju väldigt roligt att stan lever upp för det gör den ju verkligen med allt detta folk... Har även tagit både en och två turer ut till Ränneslätt för att kolla läget, häftigt med alla dessa husvagnar och hur fint dom har byggt upp där ute. Igårkväll hade mina gamla klasskompisar konsert ute i O-ringenstaden så då traskade jag dit, mötte upp en lagom fnittrig Tobias där ute... Alla är ju inte elitsatsande orienterar skulle man ju milt utryckt kunna säga, han och hans jobbarkompis hade nämligen druckit öl sen 12.30, bra uppladdning inför tävlingen idag... Knasbollar! Men jag kan ju lova att jag inte höll tyst helt, talade om för honom att han i det tillståndet definitivt inte har på nån förlossning att göra... Vill absolut inte ha med mig någon onykter fnittermaja där som pillar på allting, man lär nog kunna bli vansinnigt både en och två gånger där ändå, hihi...
Efter konserten åkte vi ut till mina föräldrar och grillade korv, mumsigt värre... Helt sjukt hur smidigt det är med en gasolgrill, då kan till och med jag vara grillmästare ;) Sen blev det lite slappande framför tvn innan jag körde in Tobias till stan igen, hemskt ledsen att jag inte ville låna ut min cykel till dig men som sagt, inte ens kungen skulle fått låna den, om det niu är till någon tröst...
Idag har Bagar-Berta varit i farten igen ;) Åkte in till stan runt 10 tiden och satte direkt igång med att börja baka, det blev blåbärsmuffins, dumlemuffins och chokladbollar... Ska ju nämligen ha två av mina stjärnor på besök imon och då vill man ju bjuda på något gott... Jag och mamma var ute redan vid halv åtta idag och plockade blåbär och det vill jag lova var en syn för gudarna, haha... Som bekant har jag ju en mage som jag mer än gärna skulle vilja bli av med nu så det var ju inte det lättaste att försöka plocka blåbär i skogen, så till slut tröttnade jag på att sitta på huk eller stå böjd som en annan missbildad banan så jag satte mig ner och efter en stund låg jag nästan ner i blåbärsriset och plockade... Tjusigt värre, men jag fick ihop en hel massa blåbär, hade kunnat baka många många fler muffins om man säger så... Mamma och pappa kom in till mig mitt under bakningen så då fick jag ta en liten pausoch laga mat till dom som jag hade lovat, dom skulle nämligen på läkarbesök båda två så för att vi alla skulle få nåt i magen så hade vi bestämt att jag skulle fixa maten... Så medans jag gjorde det med lite hjälp från min kära mor så fixade pappa det sista på mitt nya golv på balkongen, ojoj så fint det blev... Efter maten fick dom smaka varsin av mina muffins och dom fick godkänt, vilken tur, hade ju varit lite jobbigt annars att försöka komma på nåt nytt att bjuda på imorgon ;)
Efter att de varit på läkarbesök åkte vi till Jönköping för att handla klinkers på Biltema, lillebror skulle också med så vi åkte i hans bil. Inte nog med att jag fick sitta inklämd i baksätet som en annan säck potatis så tvingade han oss att lyssna på en ljudbok där Herman Lindqvist pratar om sveriges historia, har ju varit med om roligare kan jag lova... Väl framme på biltema hittade jag faktiskt en hel del grejer som jag tyckte att jag behövde, hihi... Inte livsnödvändiga saker på något vis men ändå... Efter biltema blev det ett besök på McDonalds så att lillebror kunde få fler coca cola glas... Smakade riktigt bra för jag var nämligen vrålhungrig, hade ju inte hunnit äta något sen lunchen eftersom jag varit så upptagen med att baka, annars brukar jag ju försöka pilla i mig något lite då och då... Sen tog vi en tur till kusinerna för att hämta lite bebissaker som dom inte behövde längre, massa regnkläder och annat smått och gott som Gråben kommer ha nytta av när han blir större... Dom lovade också att jag skulle få låna deras bilstol sen när han har vuxit ur babyskyddet, jättesnällt, dom är ju ganska dyra såna där bilstolar så det är ju jättebra om man kan få låna... Deras barn börjar ju bli så stora nu att dom inte behöver några bilstolar längre, iafl inte Wilja...
Nähe, nu ska jag ta och titta lite på morden i midsomer och sen får det bli till att vila. Imon kommer först Nella och Mickan på fika, sen ska jag åka ut till Miranda så ska hennes snälla mamma fixa mina naglar och sen efter det ska jag titta på en säng hemma hos min kusins mormor som jag ska få låna till Gråben, en sån där säng som man kan göra större och större allt eftersom han växer, så skönt att man har folk runtomkring sig som man kan låna saker av, är vekligen tacksam för detta!
Ha en fortsatt bra kväll allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...