onsdag 15 juli 2009

Disco på spelverket

Jo det är faktiskt sant, jag har varit på disco på spelverket, hihi... Nästan iafl, jag satt utanför, det tycker iafl jag borde räknas som att man varit där... Min kära vän Månsson var nämligen vakt utanför discot, var hennes små söta konfirmander som det var disco för, dom slutar ju sitt läger nu på torsdag så då ville dom "festa" till det lite... Så eftersom jag inte direkt hade nåt för mig så åkte jag dit en sväng, alltid lika roligt att träffa dig vännen, även om jag smet iväg och pratade i telefon ganska länge ;) Men som tur var fanns ju min lillebror där också så helt lämnad åt sitt öde blev ju faktiskt Månsson inte...

Men man kanske ska börja i rätt ände... Började denna dag precis som alla andra dagar, ett stort kliv ur sängen och mot frukostbordet... Har väl alltid varit fixerad vid mat, inte på nåt sjukligt sätt men jag har alltid tyckt om att äta, men nu är det verkligen extremt. Nog för att jag har hört att man som gravid kan få för sig att man måste äta både det ena och det andra, men att man skulle bli helt tokig i mat på kuppen kunde jag aldrig drömma om. Mitt liv kretsar helt enkelt kring mat, lite synd egentligen eftersom det inte har nån som helst nytta att jag äter. Eller lite nytta gör set väl förhoppningvis men inte så mycket som det borde. Hur som helst blev det som vanligt en stadig frukost, som efter lite turer så småningom hamnade hos firrarna i nån sjö här i närheten ;)

Vid 12 träffade jag Ellen på underbara Princess, kändes konstigt att gå in där utan mina gravida vänner, hihi... Fast jag och Ellen hade ju förstås trevligt ändå, var jättelängesen vi träffades så det var roligt att bara sitta där och snacka om allt och inget... Sen går det ju inte sticka under stolen med att fikat gjorde sitt också... Det är ju bara så att Princess gör helt underbara mackor och bakverk, tog en gooood baguette med kycklingsalllad, blev lite favorit i repris, fikade ju samma sak när vi tjejer var där sist, men den var ju sååå sjukt god att jag helt enkelt inte kunde motstå frestelsen... sen blev det ju en halvliter Mer till oxå, tänkte på dig Mickan när jag beställde ;) Efter en lång och mysig fikastund gick vi hem till mig en sväng så att Ellen skulle få se min lägenhet, hon hade ju bara sett min förra lägenhet, såg ju ut lite som hej kom och hjälp eftersom jag håller på och röjer lite överallt, möblerar om i garderober och sådär... men jag tror att han tyckte jag hade det ganska mysigt iafl. Sen var hon tvungen att åka iväg och jobba... Tack för en jättemysig stund vännen, jag lovar att jag ska höra av mig så fort Gråben ploppat ut ;) Vem vill missa en sån världsnyhet...

Tanken var ju att jag skulle ha träffat Nella och Philip och promenerat, men dom kände sig inte riktigt pigga så det får bli en annan dag istället, nu håller vi tummarna att dom mår bra igen på torsdag så vi kan ha vår filmkväll då... Har ju verkligen sett fram emot detta...

Så när det inte blev nån promenad åkte jag ut till Hult istället, eller nej först hämtade jag mina kuddfodral på hemköp som jag gått och väntat på hur länge som helst, beställde dom typ för två månader sen och först igår kom dom. Beställde ett överkastsamtidigt och det kom efter bara någon vecka så nu har sängen liksom stått där och inte varit riktigt komplett, så nu när kuddarna är på plats känns det riktigt bra ;) Passade på att handla lite mat också innan jag åkte ut till Hult, fick nämligen nåt ryck, vilket typ innebar att det skulle lagas en lite extra lyxig middag idag, varför vet jag inte, men egentligen, varför kan man inte äta lyxigt på en tisdag lika väl som en fredag eller lördag, att söndagsmiddagen ska vara något extra har an ju hört talas om, men det kan väl gälla tisdagar också? denna lyxmiddag bestod iafl av grillad pepparbiff med wokade grönsaker, hemmagjord klyftpotatis, pepparsås och bröd. Smakade helt underbart, pappa tyckte ju dock att jag kanske skulle ha ätit nudlar eller nåt i samma prisklass istället, han tyckte helt enkelt att det var synd att bara spy upp så fin mat, haha... Orkade inte bry mig om den kommentaren, ibland är det helt enkelt bättre att låtsas som ingenting då rinner det liksom ut i sanden. Min pappa är nämligen sån att han tycker att det är väldigt roligt att retas med mig, fast det är ju ömsesidigt men idag hade jag inte riktigt ork.

Kanske är det någon som undrar vad mina kära föräldrar gjorde hemma, kan ju säga att dt undrar jag också, trodde dom skulle stanna i sommarstugan ett tag, men icke... Vi har stugan tillsammans med pappas syskon och ibland eller ganska ofta råder det delade meningar om hur detta lilla söta hus ska skötas om. Så när mamma och pappa kom ner där såg det alldeles förskräckligt ut, så därför röjde dom bara upp och sen åkte dom hem igen, men imorgon ska dom visst åka tillbaka igen, kanske blir roligare att komma ner där då när det är fint och städat, vem vet...

Som jag skrev tidgare fick jag ju lämna Månsson en stund för att prata i telefon, var Tobias som ringde och ja, det gick riktigt bra faktiskt. Vi hade ett jättetrevligt samtal och det kändes skönt, nästan som förr faktiskt. Vi pratade och skrattade om både det ena och det andra. Berättade för honom om det där teet som jag köpt, som ska göra att man får sammandragningar (tack för tipset Madde) och då funderade vi lite på vad som skulle hända om Tobias drack teet, han kan ju liksom inte få några sammandragningar, ja det tåls helt enkelt att fundera på... Vi planerade även in att jag skulle komma upp och hälsa på honom på jobbet imorgon, tyvärr visade det sig sen att han skulle jobba till 20.30 och då kändes det ju inte mycket lönt, jag menar hur kul är det att åka 1½ timme i bil för att sova på ett regemente och sen åka hem igen, nepps denna roadtrip får helt enkelt vänta... Kanske lika bra det för hur skulle vi ha fått plats i en liten 90 säng? Är ju trångt att sova två i en sådan i vanliga fall men om den ena har en fotboll till mage så skulle jag inte tro att det underlättar, risken för att någon (jag) skulle bli urknuffad ur sängen är ju ganska stor... Sen fick jag ju också höra att den kille som Tobias delar rum med också snarkar som et tröskverk, så stackars jag skulle väl inte ha fått en blund i ögonen... Men Tobias ska ju tävla i O-ringen så han kommer ju faktiskt till Eksjö på fredag, så vi får helt enkelt umgås då istället... Samkväm eller vad hette det Tobias? hihi ;)

Nepps nu är det dags att sova, imorgon ska jag fortsätta med mitt röjande i lägenheten igen...

Stor kram från mig och Gråben








2 kommentarer:

  1. Härligt inlägg tjejen! :)
    Hihi förstår på ett sätt att det kändes konstigt att gå in på prinsess utan oss gravida blivande mammor eftersom det är ju faktiskt vi som ÄGER caféet! :D

    Längtar redan tills jag får sätta mig där med min lilla bebis och med er fina "mammor" och käka min MINIKLÄMMA och SMÅLANDSGÖMMA! haha :)

    har du köpt teet nu? Jag undrar detsamma om Joakim skulle dricka teet, inte så stor sannolik att han får sammandragningar där nere, eller? haha...kanske ska testa! Nej fy skäms på snuskiga mig!!!! Jag ska ju bli mamma för guds skull! :):)

    Ja Mikaela med sin halv liter och nu du! :) Kanske bäst att jag också börjar beställa det då! :)

    Puss och kram från "the elefant mom"
    Tack för ditt tips, ska ta mig en sju mila runda sen! :)

    SvaraRadera
  2. Trevligt att man nämns =)- nu är man ju nästan "känd" på en Blogg =P alltid en erfarenhet (haha) Men jag hade också väldigt trevligt och hoppas verkligen att det kommer gå bra för dig ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...