fredag 24 juli 2009

Vecka 37

Då susar vi in i vecka 37 idag, ojojoj nu börjar det verkligen närma sig... Hittills har vi firat denna stoa dag med att gå till barnmorskan... Min vanliga barnmorska har semester så idag fick jag träffa en annan, men det gick precis lika bra... Alla prover såg bra ut, blodtrycket låg på 117/76 och urinprovet visade ingenting... Skönt! Vi hade vuxit ytterligare en centimeter så nu ligger Sf-måttet på 33, toppenbra! Gråen ligger så fint med huvudet neråt och knölar, huvudet var fortfarande ruckbart som dom kallar det för, så det är ju på gång iafl. Barnmorskan tyckte att allt såg normalt ut, alltid lika skönt att höra. Tobias var med på besöket idag, kändes bra... Ska följa med honom ner till Lund imon, tror att jag behöver det, lite semester. Ända gången jag detta året passerat utanför Eksjös 50-skyltar är för att åka till Jönköping och då flest gånger för att följa med mamma till onkologen. Ska bli jätteroligt att få komma iväg lite, samtidigt som jag är väldigt nervös. Har inte träffat alla därnere på så länge... Hoppas att det blir av nu bara, har känts så bra mellan oss de senaste gångerna... är så rädd att jag sabbat allt... Jag fixar inte att förlora honom igen nu när jag precis fått tillbaka honom... Det går bara inte...

Har ju inte skrivit här på ett tag, skäms på mig! I onsdags var Mickan, Nella och Philip här ch fikade, så mysigt så... Philip testade Gråbens leksaker och hans matstol, sen fick han låna hans hörselskydd så att dom skulle kunna gå på Lena och Orup på kvällen utan att lilla busungen blev alldeles knasig i sina små söta öron... gråben behöver ju liksom inte dom där hörelskydden än så det car ju inga problem att han kunde låna dom ;)

Efter fikat åkte jag ut till Mirandas mamma, hon fixade nämligen mina nagla i onsdags... Blev så fint såoch nu hr jsg börjst vänja mig vid dom, hihi... Först i början blir man ju helt handikappad och kan inte göra nånting typ, sen är man ju rädd för att dom ska trilla av bara man stöter emot nåt, men det gör dom ju inte... Hon ska ha en tenta på detta den 10 augusti och sa att hon gärna hade velat låna mina händer till det, men det är ju lite riskabelt allt lova nåt sånt när det är så nära till Bf, men när hon sks göra nästa tenta i oktober då har jag lovat att jag ska följa med så hon kan få låna mina händer och naglar, hihi... För i oktober lär ju Gråben med all säkerhet vara ute ;)

Igår slappade jag hela förmiddagen och stora delar av eftermiddagen också faktiskt sen åkte jag in och hämtade Tobias så åkte vi ut till mamma och pappa och grillade, smakade inte fy skam vill jag lova... Stackars Tobias hade stukat foten riktigt ordentligt så han var ynklig som bara den, stackarn... Så jag fick pyssla om honom lite, förlåt om jag inte gjorde det tillräckligt... Men jag försökte göra så gott jag kunde...

Ikväll blir det förhoppningsvis en tur in till Eksjö och till torget, kommer vara ett himla drag där eftersom det är avslutning på O-ringen... Hoppas också på att kunna träffa Nella en stund, åter står att se hur kvällen blir, men det är bara att hoppas på det bästa ;)

Ha en fortsatt bra dag allihop!

1 kommentar:

  1. Nämen är det inte den fina klänningen jag ser på bilden =) den passade verkligen dej och inte nån utav oss andra som provade det hehe !!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...