tisdag 14 juli 2009

En vanlig måndag...

Yeah, då var man nyfriserad och tillfixad så att ens stackars barn inte skriker i renförskräckelse för att man ser så anskrämlig ut i barret, hihi ;) Man vill ju göra ett gott första intryck på sin lille pojk, förmodligen eller förhoppningsvis kanske man ska säga så kommer han ju skrika vid första anblicken av sin mor iallafall men då beror det ju förhoppningsvis inte på hur jag ser ut utan för att det helt enkelt ska vara så ;) Ja det blir nog bra med det...

Vid 10.30 skulle jag vara hos frisören så jag åkte in till stan i god tid eftersom jag hade tänkt att hämta mitt paket på Ica innan jag skulle klippa mig, trodde jag ja, haha... När jag kom dit så fanns inte paketet där, det stod i deras dator att det hade varit där men att det inte fanns där längre, men dom kunde inte se vart det hade tagit vägen eller varför. Men neligt datorn så skulle det ligga på en hylla där inne i postrummet men där fanns den inte. Åh sånt där kan man ju bli helt galen på, så efter att jag varit på Ica i typ en halvtimme så sa personalen att dom skulle fortsätta forska i vart mitt paket hade tagit vägen och sen skulle dom ringa mig... Först vid 7 på kvällen ringde dom och talade om att mitt paket hade fått åka på en extra sortering till Jönköping och att det ska komma imorgon eller på onsdag, men dom kunde inte förklara varför, bara att det var så, kul kul...

Så efter mitt äventyr på Ica bar det av till frisören, så skönt att bara få sitta där och bli lite ompysslad. Gjorde ju inte direkt några störra förändringar, toppade igenom håret och klippte lite extra på luggen, den har ju varit hur lång och tråkigt som helst så då tänkte jag att man kanske kunde liva upp det hela med att kapa av den en bit. Blev helnöjd med hela resultatet men faktum kvarstår ju att man alltid blir mest nöjd när man får fixa iordning håret själv, blir liksom aldrig riktigt 100% när någon annan gör det, så tycker jag iafl...

Sen tog jag en tur till lägenheten, hämtade lakan och en duk som jag tänkte passa på att tvätta hos mamma, ojojoj vad det tryckte på när jag sprang upp och ner i trappan kan jag lova, ett tag var jag nästan tvungen o kolla så att han inte var påväg ut, haha... Men jag kan lugna alla (Madde) med att han fortfarande är kvar inne i hönsgården och min fotboll är lika stor som vanligt... Blev ju en hel del spring i min trappa eftersom jag glömde massa saker hela tiden och på så vis fick springa upp och ner som en tok... Passade på att ta med mig lite matlådor hem till hult också, har ju nämligen som plan att göra lite storkok så att jag har matlådor att ta av i frysen. För tänk om jag är så upptagen av att bara sitta och titta på min lille plutt att jag helt enkelt glömmer bort att både handla och laga mat, det vore ju förfärligt synd eftersom jag förhoppningsvis ganska så snabbt efter förlossningen kommer kunna äta och må hur gott som helst igen. Finns ju lite delade meningar om det där men vad jag har hört så ska det ta max två veckor efter förlossningen innan illamåendet ger med sig, tänk så skönt det ska bli, att få vara mätt och belåten och inte behöva rusa ifrån bordet. Var länge sen jag fick känna på hur det känns att vara mätt, nu för tiden är jag ju bara konstant hungrig, till ingen nytta skulle man ju kunna säga eftersom det förr eller senare (oftast förr) kommer upp igen...

Hur som helst blev det iafl ett par matlådor gjorda framåt eftermiddagen, jag och mamam hjälptes åt att göra en hel massa korvstroganoff med ris, åh så smaskigt! Men vi slutade inte där, eller jo med matlagningen förstås men sen gick vi över till tyngre grejer, nämligen kanelbullar och bröd. Vi bakade 132 kanelbullar och 2 limpor bröd, så tillsammans med mina lådor korvstroganoff och ris så kommer jag ju inte svälta ihjäl dom första dagarna iafl ;) Sen har ju faktiskt mamma lovat att dom inte har tänkt att överge mig utan kan tänka sig att handla och komma med mat åt mig lite då och då... Det är väl det som ska vara mannens uppgift egentligen, men har man ingen så får man helt enkelt kalla in sina stackars föräldrar, hihi... Tror eller rättare sagt vet att mina föräldrar är ganska villiga att ställa upp på den punkten... Sen kanske det ocksp bör tilläggas att det inte finns 132 kanelbullar kvar, skulle ju vilja se den som med handen på hjärtat tackar nej till ett par nygräddade bullar och ett glas kall mjölk, jag fixar det inte iafl...

Resten av kvällen spenderade jag i soffan, såååå sjukt tråkigt att det aldrig är något roligt på tv fast man har 18 miljarder kanaler, åh!

Imorgon åker mamma och pappa till sommarstugan så då lämnas stackars lilla jag vind för våg här hemma, haha, inte riktigt kanske... Ska nog se till att underhålla mig själv på bästa möjliga sätt... Imorgon vid lunchtid ska jag träffa en gammal klasskompis och ta en fika på stan och sen på eftermiddagen ska jag och underbara Nella och ännu mer underbara Philip ut och promenera... Så helt sysslolös lär jag inte bli, skönt det, blir ju så vansinnigt rastlös om jag inte har något att göra... Känns ju som att tiden står alldeles still då... Usch o fy!

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Jag kan verkligen inget annat säga mer än att jag ÄLSKAR din blogg!!
    Du skriver alltid så fint, ärligt och roligt. Det gillas verkligen från min och många andras sidor med! :)

    Tänk vilken underbar tur att vi funnit varandra! :) Du, jag, Mikaela och sen Jessica kommer ju vara mammaledig nästan samtidigt vilket är underbart på alla sätt och vis! :)

    Det ska även bli hur roligt som helst att gå på baby sång med :D:D:D

    Du är fin du Lisa! Många kramar från mig och badbollen! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...