onsdag 15 juli 2009

Sol och regn

Typiskt, vädret som såg så lovande ut imorse och nu bara öser det ner... Inte för att jag hade tänkt mig en dag på stranden men iafl, o andra sidan har ju större delen av dagen varit fin så man får väl vara nöjd med det. Men det har ju varit sån där tryckande åskvärme, känns i huvudet tycker jag... Sen håller jag ju på att bli förkyld också så jag känner mig lite ingenkorkad i hela huvudet... Men jag håller tummarna för att det inte ska bli värre utan att jag kanske är sån här i några dagar och sen går det över, pappa har ju gått här och snörvlat och hostat i flera veckor så jag hoppas att det inte är samma skit jag har åkt på...

Hade en lugn och skön morgon, gick här och lurvade lite fram och tillbaka, åt frukost och pysslade med lite smått och gott. Sen åkte vi in till stan och handlade mat och jag hämtade ut mitt paket som äntligen fanns på plats på Ica, helt sjukt hur det kan krångla till sig så... Men nu har jag iafl fått mina solskydd och min koss-speldosa ;) Passade på att handla en massa god mat nu när jag ska vara själv i några dagar, mamma och pappa ska nämligen göra ett nytt försök att åka till sommarstugan på lite semester...

När vi kom ut till Hult igen packade jag ihop mina varor och åkte tillbaka in till stan igen, tänkte ju att jag skulle ha en pysseldag i lägenheten. När jag kom dit började jag med att laga lite lunch, var ju hungrig som en varg. Så jag slängde ihop lite kycklingwok med nudlar, smarrigt vill jag lova. Sen fastnade jag lite i soffan och tittade på One tree hill, älskar helt enkelt den serien så det är svårt att slita sig därifrån när man väl har börjat titta. Tog mg iafl i kragen och gick ner på torget en stund, var ju nämligen torgdag, tycker det är så mysigt att bara gå där och titta på allt, brukar köpa bröd men nu är det så fullt i frysen så nu får jag se till att äta upp det jag har först... Sen hann jag knappt mer än innanför dörren innan pappa ringde och frågade vad jag gjorde, dom var nämligen påväg hem så han undrade ifall jag skulle kunna åka ut till Hult och laga mat. Lillebror la nämligen ut sin motorcykel på blocket i söndags och nu var det någon som ville komma och titta på den, så därför var pappa tvungen att åka hem och tvätta den. Så då passade han på att ringa till sin lilla piga så att hon skulle fixa mat, så det var ju bara att packa ihop matvarorna igen och åka ut till Hult.

Idag bestod middagen av lasagnette med fullkorn och spenat med ångkokade morötter och sockerärtor, mums... Alla verkade nöjda och belåtna, jag menar vem skulle inte vara det om dom fick smaka på min goda mat, hihi... Pappa verkar ju nyligen ha upptäckt att jag faktiskt kan laga mat fast jag inte bott hemma på 5 år, trodde han att jag levt på nudlar och hämtmat under alla dessa år kanske? haha...

Annars har dagen varit lugn, är lite besviken för att det inte blev något pyssel i lägenheten , kanske får ta det imorgon istället, då är det nämligen tredje gången gillt för mina föräldrar och deras semester, haha... Har druckit mitt hallonbladste som Madde tipsade om, smakar faktiskt riktigt bra. Mamma säger att hon inte tror på sånt där hokuspokus men jag tror att det fungerar, känns liksom inte särskilt troligt att det skulle vara en slump att man får sammandragningar när man dricker av teet... Så nu återstår det ju att se om det har någon effekt. Men jag är fortfarande nyfiken på vad som händer om en man skulle dricka av det... Hihi, tror jag ska hälla i Tobias lite te i helgen så jag får se vad som händer, du får hälla i Jocke lite också Madde så kan vi ju se om effekten blir den samma på båda männen, hihi!

Nu ska jag vänta på att det slutar regna så jag kan ta mig en liten promenad, så lillfisen sjunker ännu längre ner, nu syns det iafl tydligen att magen har börjat att kasa neråt, skönt, hade ju varit väldigt tråkigt om det höjdes istället för att sänkas, haha... Börjar nämligen bli riktigt trött på att vara gravid nu, nu vill jag ha min bebis... Han verkar ju inte direkt ha gott om plats därinne i magen längre, knölar och har sig som en mask, ser ju förstås väldigt roligt ut men jag vet att det inte är särskilt bekvämt för mig när han gör så och jag tror inte att det är nåt vidare behagligt för honom heller... är dock lite rädd för att det ska komma ut någon konstig mask istället för en bebis med tanke på hur han håller på...

Ha en fortsatt skön kväll!

1 kommentar:

  1. Hej gumman=) Du verkar ha fullt upp=) Kul att du tänker på mig när du beställer mer! Hoppas vi kan träffas snart, kanske nästa vecka och fika lite? Hoppas du mår bra annars! Kramar Mikaela

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...