lördag 4 juli 2009

Vecka 34


Usch, ja jag vet att jag är superdålig på att uppdatera här, men tiden går ju så rysligt fort att man helt enkelt inte hinner med. Först måste jag tyvärr börja med att berätta nåt tråkigt, mammas o pappas lilla katt axel är borta, har varit borta i två hela dagar nu och vi har letat efter honom överallt. Usch får sån ångest av att inte veta om han är instängd nånstans, om han ligger skadad eller om det är någon som har tagit honom. Har varit uppe och sprungit flera gånger inatt och tittat efter honom och jag tycker att det kraffsar både här och där, men han dyker inte upp. Stackars lilla killen... Men så är det ju med djur men fy så tråkigt det känns, så tomt här utan honom, nog för att man varit riktigt irriterad på honom när han har hållt på och jama tidigt på mornarna men visst saknar man den lille stollen...
I onsdags fyllde pappa 50 år, hurra hurra hurra hurra! Jag och mamma hade bakat flera jordgubbstårtor ifall att det skulle komma någon och gratta honom, men dom enda som dök upp var farmor och farfar, ju mer tårta blev det ju till mig, hihi... Pappa verkade iafl nöjd med dagen, han gick runt här hemma och snickrade hela dagen, åt lite tårta och hade det allmänt lugnt och skönt, med andra ord precis en sån födelsedag som han ville ha ;)
På eftermiddagen var det dags för en träff med tjejerna på Princess, så mysigt så... Fick träffa två nya tjejer, Sofie och Jessica, helsköna båda två, så roligt med en massa nya vänner. Erika, Mickan och Madde var också där, massa prat om allt möjligt blev det, och gott fika förstås. Tur att vi satt inne för ojoj vilken störtskur det kom, haglade till och med så mycket att larmet på Maddes bil gick, hihi... Så kan det gå!
I Onsdags kväll kom pappa Tobias på besök, han stannade till i fredags... Vi har haft ett par riktigt sköna dagar i solen i movänta, tänk i går var det nästan 24 grader i vattnet, helt underbart att hoppa i då ;) Blev ju förstås en hel del diskussioner, men ibland måste ju luften få rensas ur... Hoppas allt löser sig till det bästa... Jag vet att det inte är så lätt för dig, men det är det faktiskt inte för mig heller.
I Fredagskväll var vi borta hos Jocke och Cissi, satt på deras altan och hade hur trevligt som helst. Drt bjöds på lite snacks och en super duper god fruktbricka, mums! Blev mycket prat om allt möjligt, alla har ju funderingar om både det ena och det andra och ibland blir det riktigt roligt så det blev många skratt under kvällen. Att samsas om stereon var inte heller helt lätt så jag tror inte att det var många låtar som spelades klart, alla ville ju få vara med och bestämma, hihi. Så det blev allt från dansband till Metallica, men hur som helst var det en trevlig kväll!
Idag var det så dags för en utflykt till Bockara kyrka, där jag skulle sjunga på Ida & Mikaels bröllop, åh så fina dom var. Gick bra att sjunga fast Gråben for runt som en tok där inne i magen, busunge, hur ska detta gå om han fortsätter på detta vis när han kommer ut... Hihi! Bröllopet var hur som helst underbart och jag känner mig jätte hedrad över att dom ville att jag skulle sjunga på deras stora dag, tack för detta förtroende och jag hoppas verkligen att jag inte gjorde er besvikna.
Nu ska jag lägga mig på soffan och ta det lugnt, för nu verkar liten i magen vara sådär otålig igen, för oj vad sammandragningar jag har haft efter bröllopet, hela vägen hem hade jag sammandragningar med ungefär max tio minuters mellanrum, kämpigt värre. Så nu får det bli vila för min del ett tag...
Snälla söta lilla Axel du kan väl komma hem igen, vi saknar det så vansinnigt mycket!
Kram på er

2 kommentarer:

  1. Hoppas lilla axel snart kommer hem igen! Får panik när mina katter inte kommer in! Är som min barn ju..Men katter kan ju strosa runt och hitta massa spännade saker som gör att dom håller sig borta, får hoppas att han snart dyker upp! Låter som du annars har haft en toppen vecka=) Hoppas vi kan träffas snart igen=)Ta hand om dig! Kramar

    SvaraRadera
  2. Du gjorde oss verkligen inte besvikna Lisa! Du var hur bra som helst! Tjöt ju som bekant floder med tårar, men det var bara lyckotårar över att vår dag blev så perfekt! Vill också berätta att det var många gäster som kommenterade din vackra sång i kyrkan efteråt. Roligt tycker vi! Hoppas nu att bebisen snart är färdigbakad och vill komma ut så att du äntligen får träffa honom. Hoppas att vi med får tillfälle att beskåda honom så småningom. Många kramar från Ida och Mikael

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...