tisdag 7 juli 2009

Barnvagnsrally ;)

Idag har jag varit och hämtat barnvagnen, wiieee! Så här har det varit barnvagnsrally i vardagsrummet hela eftermiddagen, hihi... Är verkligen hur nöjd som helst, den är till o med finare än vad jag trodde att den skulle vara, har den ute hos mamma o pappa än så länge så pappa har provkört den ett par varv runt matsalsbordet nu ikväll ;) Ska bara pumpa däcken o sen ska den få följa med in till Eksjö, då ska den bäddas och fixas iordning så den är klar, har bäddat med filten som mamma virkade så länge, blev också jättefint! Tänk, om 6 veckor kanske jag har min lille plutt nerbäddad i vagnen och går på promenad, helt sjukt. Tiden går så vansinnigt fort, man hinner ju inte med, fast samtidigt är det ju skönt att det går framåt, vill ju inte gå med det här längre än nödvändigt, är sååååå trött på att må illa ock kräkas hela tiden, usch o fy!


Jag och mamma har alltså varit i Tranås idag och hämtat barnvagnen och bilstolen, men först tog vi en tur tillsammans med pappa till tippen och slängde massa skräp, vi passade även på att hämta mitt gamla golv från balkongen när vi ändå hade släpkärran med oss. Pappa ska ju lägga nytt golv där, för det gamla är så äckligt så där går man inte gärna barfota, egentligen vill man väl inte gå ut där över huvudtaget, men med skor går det iafl någorlunda okej... efter vår tippenrunda fikade vi lite och sen åkte jag och mamma till Tranås. Innan vi hämtade vagnen och dom andra grejerna så gick vi in på Foten en sväng, mamma skulle nämligen betsälla nya inlägg till sina skor och köpa nya walkingskor. Dom var verkligen jättetrevliga och hjälpsamma där och visade henne massor med olika modeller som hon kunde välja på och som skulle passa hennes fötter bra. Och kan ni tänka er, jag hittade också ett par skor, jättesnygga gortex walkingskor, perfekt nu när man kommer vara ute och traska med barnvagn en hel massa framöver. Känns bra att ha köpt lite ordentliga skor, kostade 1000 kr, så det var ju en del förstås men samtidigt vet jag ju att det är en bra sko som funkar i många olika väder och sköter man dom rätt så kommer jag ju kunna ha dom ett bra tag. Efter besöket på Foten tog vi en tur till Lindex, tänkte passa på att köpa lite mer underkläder och sånt som jag kan lägga ner i min BB-väska, och sen kan det ju faktiskt vara bra att ha lite etra av den varan så man inte behöver tvätta det första man gör när man kommer hem med sin lilla pluttis ;) hihi, snaaaart!

Sen blev det så dags att gå till Anna & Axel där vagnen med tillbehör skulle hämtas, tyvärr kunde jag inte få mitt fina tummen-barnvagnshänge som jag också hade beställt men hon lovade att hon skulle skicka det till mig så snart dom fått in några nya. Hade blivit lite missförstånd mellan henne och den andra som jobbade i affären så medans hon hade semester så hade den andra tjejen sålt det till någon annan, typiskt, men någongång i augusti ska det komma på posten iafl. Hon var så hjälpsam i affären och hjälpte oss att bära ut allt till bilen, och innan vi åkte därifrån visade hon mig jättenoga hur vagnen fungerar en sista gång. Sen fick jag prova själv medans hon tittade på så att jag säkert hade fattat det hela rätt, hihi! Fick en jättesöt grön body av henne till Gråben, han kommer bli så tjusig så i den ;)

När vi kom hem igen efter vårt äventyr var det dags att laga mat, blev sen lunch idag så vi var riktigt hungriga båda två, så medans mamma lagade mat testade jag vagnen och bilstolen och alla grejer som man fick med. Var ju nästan som julafton när jag skulle packa upp alla saker, åh vad jag längtar till lilla Gråben kommer ut ;)

Vid 7 tog jag en tur till Anneberg för att hälsa på familjen Abrahamsson, satt och pratade om allt möjligt med Frida, var länge sen vi sågs så det var riktigt roligt. Sen fick jag titta på lite Pingu med Hannes, stackarn tjatade i säkert en halvtimme innan jag och Frida kunde slita oss från vårt "kafferep" och följa med honom och titta, hihi.

Väl hemma igen grillade vi lite korv och efter det blev det soffan och morden i midsomer, spännande värre!

Nu ropar sängen på mig, åh så skönt det ska bli!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...