onsdag 8 juli 2009

Gårdsbesök ;)


Jaha och så har ännu en dag rusat iväg, skönt att tiden går så fort, då blir det ju bebis snart! men jag har lovat Madde dyrt och heligt att hon ska få bli först, så nu går jag här och kniper mitt i alla sammandragningar och förvärkar... Inte mer än rätt att hennes bebis får komma först, hennes Bf är ju faktiskt på måndag, jag har ju 5 veckor kvar till mitt, så jag lovar att jag ska knipa ;)
Idag har jag varit ute hos Miranda och Calle och tittat på deras fina gård, eller jo fin var den ju redan nu men dom har mycket jobb framför sig men oj så fint det kommer bli där ute sen... Blir så sugen på att ha ett eget hus och pyssla med när man hälsar på hemma hos andra som håller på o fixa o dona i sina underbara fina hus... Men men, var sak har sin tid. Höll på att bli omkullsprungen av Mirandas föräldrars hund Tigger, han är så söt men han verkar inte riktigt veta var bromsen sitter, full gas för det mesta, hihi... Fick även träffa Mirandas mamma idag med, har bara hört talas om henne innan. Hon håller på och utbildare sig till nagelstylist, eller vad det nu heter, så hon ska fixa till mina naglar lite när vi hittar nåt bra tillfälle. Hon sa att hon behövde träna så det skulle hon gärna göra, kul att få fixa till sig och göra sig lite fin, inte för nåt särskilt tillfälle utan bara lite i största allmänhet sådär... Det var länge sen jag träffade Miranda så det var jättekul att vi kunde träffas lite, hon har ju sin sista semestervecka nu så sen blir det ju fullt ös med jobb igen...
Efter besöket hos "gårdsägarna" smet jag in på försäkringskassan för att kolla vad som gäller angående sjukskrivningen... Där sa dom att det inte finns någon bestämd vecka som man får vara sjukskriven till, utan det är individuellt från fall till fall. Så nu hänger det helt enkelt på vad läkaren skriver i intyget, egentligen har det ju gjor det hela tiden eftersom det måste vara så pass tydligt så att det inte blir några tveksamheter för läkarna på försäkringskassan, så nu gäller det bara att hålla tummarna. Jag vill ju försöka låta bli att ta utav mina föräldradagar tills Gråben har kommit, inte vill jag gå o vara mammaledig utan bebis heller. Ska på läkarbesök imorgon så det känns skönt att jag hann gå in på försäkringskassan innan det, läkarenn trodde nämligen att man bara fick vara sjukskriven till v.36, så det var ju tur att jag kollade upp det eftersom det inte stämde alls...
Imorgon blir det även åter ett besök på Princess tillsammans med mina goa tjejer, var ju iafl två veckor sen vi träffades sist så det ska blir roligt att träffas o prata, sist var ju Nella inte med så det ska bli kul o träffa henne igen...
Ikväll har jag haft en riktigt myskväll för mig själv, hihi... Ätit massa godis och annat smått och gott och tittat på Wallander, mamma och pappa är hos några kompisar och grillar, hade ju gärna fått följa med om jag ville men jag sköter heller mitt ätande på hemmaplan som jag brukar säga, hihi... Känns helt enkelt bättre att få spy på sin egen toalett...
Kram på er!

1 kommentar:

  1. Tack för den goda fikastunden idag! :) Det är så myigt att vi träffas mer och mer nu :)
    Många kramar till sötnos! Från Madde med badbollen som gärna får pysa ut luft nu!!! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...