torsdag 9 juli 2009

Läkarbesök och fika på Princess


Go kväll på er mina kära!
Jag började dagen ganska tidigt idag, pappa var uppe och härjade tidigt och då kunde jag inte somna om efter att jag väl hade vaknat så då gick jag upp istället... Pappa skulle iväg och jobba idag så det var bara jag och mamma hemma, myspys... Så vi kröp ner i soffan under varsin filt och tittade på film, det har ju liksom varit sånt väder hela dagen, så det kändes helt rätt att krypa ner där en sväng. Sen fick jag lite snabbt göra mig iordning och åka in till stan, hade ju tid hos läkaren vid 11.40. Gick bra där idag, hon gjorde inga mätningar och sådär eftersom jag ska till barnmorskan imorgon, läkaren tyckte nämligen att det var bättre att det var samma som tog måttet, risken för att man skulle mäta på olika sätt och på så vis få olika resultat blir ju väldigt mycket mindre då. Så imorgon får jag veta om vi har växt som vi ska eller om jag behöver gå på extra ultraljud för att kolla läget. Så håll tummarna nu allihop!
Efter läkarbesöket var det så dags för ännu en ljuvlig fika stund med mina underbara stjärnor på Princess, alltid lika mysigt att träffa er... Är så otroligt glad att jag har fått så fina vänner, hade man bara en av er skulle man vara väldigt lyckligt lottad, men jag har er allihop, helt underbart! Så roligt att sitta där och prata om allt och inget hur länge som helst, blir många roliga skratt med er och det uppskattar jag verkligen. Blev väldigt förvånad när jag kom till Princess för där utanför stod de och väntade och vem stod inte där om inte Madde med sin gigantiska badboll ;) Visste ju att hon hade haft massa värkar igår så jag trodde ju att hon låg på BB... Men icke sa nicke, bebisen kanske var lite sugen på fika först... Vi försökte på alla sätt att tala den till rätta så att den skulle förstå att det är dags att komma ut nu, ja allihop utom Mickan, hon tycker ju att det inte skulle göra nåt om bebisen stannar kvar ett tag till, men då kom det som vanligt högljudda protester från Madde, klart att hon vill ha sin lilla bebis nu, förstår henne till 100 %. Jag vill ju att min lille skrutt ska komma ut nu också, så då kan man ju förstå henne som faktiskt har väntat ett par veckor längre än mig... Är så roligt att vi ska ha barn så tätt, dom kommer ju bli bästa vänner, precis som sina mammor ;) Kan ju inte bli bättre faktiskt.
Efter fikat tog vi en tur till leksaksaffären (i ösregn) för att titta på leksaker åt Philip... Sen gick vi åter ut i regnet och bort mot konsum, jag skulle handla morötter till mamma och som vanligt hittade jag ju lite mer som kunde vara bra att ha. Även Madde hittade lite smått och gott att ta med sig hem, kanske "nattamat" vem vet ;)
Resten av kvällen har varit lugn, fick ju lite bannor av läkaren för att jag inte ringde in till förlossningen när jag hade sammandragningar så tätt som jag hade i lördags. Jag tyckte ju inte att det var så farligt och det gick ju över efter nån timme, och jag har då inte sett någon bebis än så det är ju lugnt, tycker jag iafl. Hur eller hur så är det väl bästa att hålla sig lite lugn, för det molar på en hel dle i magen på kvällarna, och jag har ju som sagt lovat Madde att hennes plutt ska få komma först. Och om lillfisen nu mot förmodan lyssnar på Mickan så kan det ju vara nån vecka till som jag måste knipa ;) Ska bli skönt o krypa ner i sängen snart, imorgon väntar besök hos barnmorskan och sen ska jag och mamma baka jordgubbstårtor och paj till lördag då pappas alla syskon kommer hit och ska fira honom.
Kram på er allihop!

1 kommentar:

  1. Du är mysig du och tänk att man får träffa en underbar tjej som dig, du gör mig glad påalla sätt och så roligt att jag får umgås med blivande mammor som sedan kommer vara som mig en mamam hihi( även o mdet skilljer något år på våra små skatter så betyder det väldigt mycket för mig hihih)
    Du är go du:P <3 puss till dig

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...