måndag 13 juli 2009

Pysseldag

Här är det nya lilla stjärnskottet, sååå söt. Axel har ju fortfarande inte kommit hem så därför har vi bestämt att det ska bli en ny liten kattunge, Ebba är ju så ledsen över att inte ha en kompis och leka med så det blir toppen när denna lilla skrutten kommer i augusti ;) Fanns 6 stycken kattungar och hade jag fått bestämma så hade vi tagit allihop, men dom andra var inte så intresserade av det, konstigt tycker jag, hihi... Vi bestämde oss iafl för den här lilla ulltussen, längtar så tills han kommer hem.

Denna veckan var söndagen minsann ingen vilodag, fast det gick ganska bra ändå. Pappa pysslade med att sätta upp skydd runt fönstrena, dom bytte ju fönster förra året men först nu har han fått de sista delarna så han kunde göra det färdigt, så nu är det så fint så ;) Jag passade på at slipa mina utemöbler, fick låna pappas slipmaskin så att det skulle gå lite smidigare, synd bara att jag inte hade en av mina ljusaste dagar när det gäller det tekniska igår. Jag slipade nämligen utan att ha apparaten på, fick igång den först när jag nästan var färdig, då kom jag åt en liten knapp och då började hela apparaten skaka, förstod ju då hur mycket detta skulle ha underlättat mitt arbete, så jag tog en extra sväng på möblerna, hihi... Tokiga jag! Sen var det dags att olja in dom, blev så fint så, fast de behöver oljas ett par gånger till, sa bara slurp så hade oljan sjunkt in i träet.

Efter allt pyssel åkte vi ner till möbelskavanken i Ingatorp för att titta på utemöbler, fanns en hel del kan jag lova. Efter mycket letande och provsittande hittade mina kära föräldrar till slut ett bord med stolar och parasoll som dom ville ha, pappade hade ju önskat sig pengar till ute möbler av sina syskon så dom fick han ju på kalaset i lördags så det var ju bara att shoppa på, hihi. Jag hittade även två jättefina blommor som jag passade på att slänga fram lagom till när pappa stod i kassan och skulle betala. Ja ibland ska man ju ha tur och då menar jag både när det gäller mina blommor men också trädgårdsmöblerna, vi fick allt till ett riktigt bra pris skulle man ju kunna säga ;)

Påvägen hem från Ingatorp stannade vi till i Slättefall och tittade på dom ursöta kattungarna, dom var helt ljuvliga. Busade som bara den där i sin box i stallet, så små och pluttiga och ändå for dom runt som bara den, hihi. 4 veckor var dom nu så det dröjer ju ett tag innan vi får ta hem honom, lilla prinsen ;)

Sen var det ju dags att bygga ihop möblerna, gick riktigt bra trots att beskrivningen till hur man skulle montera ihop bordet var helt värdelös, haha... Så nu är det så fint så på pappas nybyggda altan, kommer förhoppningsvis bli många härliga grillkvällar där, så är det någon som är sugen så är det bara att säga till ;)

Kvällen avslutades med lite grillning, men eftersom det var ganska kallt så satt vi inne. Men gott var det iafl, vi fick en massa potatis över sen kalaset så vi testade stekhällen som finns på pappas nya grill och stekte den, åh så gott det blev!

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Haha du är ju för rolig du! :)
    Men va du är duktig som kämpade på med slipningen ändå!ska bli väldigt roligt att få se din lya sen! :) Du vet när min bebis kommit så finns det inget som stoppar miiig! :D

    Åh så sötkissemissen är! Synd att Alex inte kommit hem än:( Detvore ju som sagt mycket lättare och veta vad som hänt!

    Längtar redan tills vi syns igen :) Då har jag nog en sådan där underbart hängande sladdrig jello mage :D

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...