torsdag 16 juli 2009

En riktig hemmafru...

Godkväll på er mina kära

Japp så är det, jag tror att jag skulle kunna bli en riktigt bra hemmafru, frågan är bara hur länge jag skulle stå ut, skulle med all säkerhet bli väldigt rastlös efter ett tag, men jag är helt säker på att jag skulle vara bra på det ;) Problemet är väl bara att jag inte har någon att vara hemmafru åt, men jag tycker jag klarar mig ganska bra ändå... Ni kanske undrar vad jag har ägnat mig åt denna dag eftersom jag fått för mig att jag skulle bli en utomordentlig hemmafru, jo det ska jag tala om för er, idag har jag bakat bröd, kakor och kokat marmelad, vem skulle inte vilja ha en sån fru? Fast det skulle ju förtås bli väldigt fullt i alla skåp och i frysen om jag skulle hålla på så varje dag. Har fått väldigt mycket gjort idag så jag undrar faktiskt ifall jag fått några extra timmar på mitt dygn idag, hihi... För jag har förutom allt mitt bak och kokande hunnit med att fixa iordning i förrådet och garderoberna, så nu är jag redo för en resa till tippen, måste bara vänta tills mina kära föräldrar kommer hem igen så jag får lite hjälp...

Idag gjorde dom nämligen sitt tredje försök till en liten semester, så efter frukosten packade dom återigen in allt i bilen och åkte mot sommarstugan... Jag däremot gick hemma i Hult i lugn och ro, sen tog jag mig en tur ut till mammas rabarber och tog så mycket jag behövde för att kunna göra min marmelad, hihi ;)

Efter att jag avslutat allt mitt pysslade kom lillebror upp och hälsade på, han behövde låna internet och datorn för att fixa lite med sina räkningar och beställa ljudböcker... När han var färdig med det tog vi en härlig lååångt powerwalk ut till O-ringen Staden och kollade läget där, sen fortsatte vi runt Ränneslätt så att vi kom ut vid Ränneborg... Så nu tror jag att min lille skrutt har trillat ner nån liten millimeter till, hihi... Kändes både i höfterna och i "hönsgården" när vi rusade runt där på slätten, hihi... Var riktigt häftigt att kolla på allt där ute, massa husvagnar överallt, rekommenderar verkligen alla som bor i närheten att ge sig ut dit och kolla, det är verkligen något man inte vill missa... Kommer säkert vara ännu häftigare när det är mer folk där och tävlingarna har dragit igång på riktigt, nu var där mest funktionärer... Tack min söta lillebror för en mysig promenad ;)

Nu ligger jag här i soffan, tittar på One tree hill och dricker mitt hallonbladste... Ska bli skönt att gå och lägga sig i sin egen säng, var länge sen jag sov i den nu, borta bra men hemma bäst... Känner mig verkligen som hemma hos mina föräldrar men mest hemma är jag ändå i min lägenhet i stan, det är ju mitt hem, mitt riktiga hem...

Stor kram från mig och Gråben

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...