tisdag 2 juni 2009

Åska, blixt och dunder

Usch usch usch vilket hemskt väder det har varit idag... Började ju så himla bra med sol och klarblå himmel ock så slutade det såhär...
Hade en jättehärlig morgon, gick upp och åt frukost i lugn och ro och sen kröp jag faktiskt ner i sängen igen och sov ett par timmar till, helt underbart, klockan var nog närmare tolv innan jag till slut tog mig ur sängen. Jag fixade iordning mig lite och sen åkte jag in till stan, där tog jag en tur till Hemköp för att hämta mitt paket med kuddar som hade kommit, tråkigt nog så var det bara själva innerkuddarna som hade kommit och inte kuddfodralen, hur tråkigt som helst, hade ju så gärna velat göra klart i sovrummet men nu får jag vänta till mitten på juli innan det blir klart... Typiskt! Träffade farfar på Hemköp också, han skulle köpa sytråd för att kunna sy ett par byxor sa han, hihi... riktig tuffing min farfar ska ni veta ;) Sen åkte jag vidare till sjukhuset där jag skulle träffa Miranda, kände nämligen att det idag var dags att tömma mitt skåp i vårt omklädningsrum på jobbet, kan ju vara så att nån annan vill ha mitt skåp, inte direkt så att jag kommer att använda det på väääldigt länge... Jätte roligt att få träffa Miranda också, var väldigt länge sen så det måste vi verkligen ta tag i nu så att vi kan träffas ordentligt. Sen bar det av mot Netto där jag skulle handla en massa mat, jag ska ju ha gäster torsdag till söndag och då går det ju åt lite mat...

Precis när jag kom ut från Netto var det precis som att himlen öppnade sig och det bara vräkte ner regn och plötsligt kom det en sån blixt att hela himlen lystes upp och sen kom det en sån där jätteknall... Så jag näst intill slängde in matkassarna i bilen och körde ut mot Hult, tänkte ju på dom stackars djuren som var ute i hundgården, vet ju att Ebba är rädd för smällare så då borde ju inte åska vara så populärt heller. Nog hade jag rätt alltid, när jag kom upp till hundgården för att hämta in dom så kom hon utfarande ur hundkojan och bara skrek, var precis som att hon tänkte: åh matte kommer du nu äntligen o tar hand om mig, jag är skiträdd... stackars lilla gumman, var som ett plåster på mig resten av åskvädret.

Efter att djuren och jag kommit in började jag laga mat, hann precis steka klart mina korvar då strömmen gick, o tur var väl det för jag var så sjuukt hungrig att jag nog hade brutit ihop om jag inte hunnit klart med maten. Så jag fick sitta där i mörkret och äta maten, med en rädd hund klistrad mot benet. Axel var inte ett dugg rädd, han var mest sur för att han inte fick gå ut, men inte vill ejag att han skulle ut och klättra upp i nåt träd när det smällde precis här i närhet, mullrade ju så att man trodde att hela huset skulle rasa ihop, usch! En sån här dag vill jag inte ha igen, var ju så härligt väder igår varför kunde det inte få fortsätta så?

Imorgon väntar åter en tur till onkologen i Jönköping och efter det ska jag och mamma bygga ihop mina Cd-hyllor och när pappa har slutat jobba ska han komma och sätta upp en rullgardin i gästrummet... Har liksom aldrig blivit av, kanske för att det inte kommer folk och sover över så ofta, men nu när det faktiskt kommer två stycken gäster som ska stanna lite längre och det blir ljust väldigt tidigt ute så tänkte jag att det kunde passa bra att sätta upp rullgardinen som bara har stått i ett hörn och väntat hur länge som helst... Vill ju att världens bästa Månsson och hennes kille ska sova gott hemma hos mig, hihi!

Har varit riktigt riktigt trött idag, kanske beror på vädret, vet inte riktigt... har ju såna där dagar ibland när jag är hur trött som helst, lan ju bero på sjukdomen också, svårt att veta ibland. Så nu ska jag krypa ner i sängen och förhoppningsvis sova jättegott så att jag är redo för alla nya äventyr som vänatr imorgon ;)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...