lördag 27 juni 2009

Då var vi inne i vecka 33


Jaha igår rusade vi alltså med raska steg in i vecka 33, wiee, bara 7 veckor kvar (+-2). Helt sjukt, tiden bara rinner ju iväg, trots att det är så många som har sagt att dom sista veckorna är dom längsta, det håller jag inte med om.
Satt hur länge som helst vid datorn och kollade på en helmysig sida: http://www.kakburken.se
Fanns massor med bakformar i olika mönster och redskap så man kunde dekorera sina bakverk o ja jag vet inte allt. Man måste ju hålla sig lite uppdaterad nu när det faktiskt kommer någon som man får baka roliga tårtor och sånt till. Jag är ju löjligtförtjust i tårtor och barnkalas och allt sånt där så egentligen skulle ju jag också vilja ha såna kalas när jag fyller år men man har ju liksom passerat det där stadiet i livet, så då tycker iafl jag att det är väldigt roligt att nu få fixa barnkalas åt någon annan. Så jag tänkte att det är ju lika bra att vara ute i god tid så man hinner hitta massor med bra recept på roliga tårtor och kakor som passar bra på lillens kalas ;)
Sen kom Emelie hit, vi satt ute i solen en liten stund och sen åkte vi in till stan för att köpa skruv åt pappa och hämta med Erika. Efter att ha lämnat av skruvarna packade vi in oss i bilen tillsammans med alla filtar, solstolar, bullar, kex och köttbullar och körde mot sommarstugan. Vi hade en helt underbar eftermiddag med sol och bad. Så skönt att få ha en hel strand för sig själva, lugnt och skönt, ljuvligt! Vid 4 tiden började vi bli lite hungriga så då kokade vi makaroner och stekte köttbullar, riktigt gourmetmiddag eller vad säger ni tjejer? Gott var det iafl! Sen diskade vi och åkte hem, blev en precis lagom dag, man blir ju allt lite trött av att vara i solen sådär...
När jag kom hem till mamma och pappa fick jag fixa till mig lite snabbt för pappas bror Bebbe och hans fru och farmor och farfar skulle komma hit. Vi grillade korv och hade jättemysigt och pappas bror med fru åkte inte hem förens vid 11 tiden, kul att bara sitta där på altanen och prata. Under kvällen efter att farmor och farfar hade åkt dukade pappa fram revben och potatissallad, efter det kom det fram en stor skål med godis och till slut blev det jordgubbar med glass, mmm...
När vi satt där ute på altanen fick jag syn på en liten (stor) sötnos som var ute och traskade med raska steg med magen i vädret, söta Madde såklart och hon fick syn på oss där på altanen för hon vinkade som en tok så jag gick ut och pratade lite med dom. Hade tydligen inte gett något resultat än med alla promenader och hoppandet på pilatesbollen, men skam den som ger sig, hihi. Vi planerade även in en fika på onsdag, på håll i er nu... Princess, hihi! Ska bli så mysigt ;) Hoppas du hittar en ny telefon i Nässjö vännen så man kan få tag i dig på nåt sätt nu när datorn inte funkar heller, hihi...
Nu ska jag åka in med mamma till stan och gå på loppis och sen vid klockan 1 är det dags för bröllop, åg så kul det ska bli. Jag ska ju bara gå på vigseln men det räcker gott och väl för mig ;)
Ha en bra dag så uppdaterar jag mer ikväll!
Kram på er

1 kommentar:

  1. Middagen var toppen, helt klart :D O det var en riktigt bra dag! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...