måndag 29 juni 2009

Söndag = vilodag?

För det är väl så det har varit hur länge som helst, på söndagen ska man vila... Jag håller mig iafl till det, åh andra sidan kanske jag inte direkt är överaktiv veckans övriga dagar heller, men det behöver manju inte prata så högt om ;) För vem orkar ens vara aktiv när det är typ 200 grader ute? Inte jag iafl, vet att man inte ska klaga på värmen, för visst är det underbart med svensk sommar, med sol och bad och allt vad det innebär, enda problemet är ju att man inte har någonstans att ta vägen när man vill svalka sig, förutom ner i plurret då förstås... Jag tycker det är helt underbart att sitta i solen och ha det gott och när man blir för varmt så kastar man sig ner i vattnet, men sen då? När man ska sova ex. vart ska man ta vägen då, när hela hjärnan bara kokar, usch o fy!
Så på grund av denna otroliga värmen så gjorde jag inte ett dugg på hela söndagen, eller jo förresten, jag åkte in till Eksjö för att köpa expressen, så att jag fick den där Astrid Lindgren skivan på köpet, man får ju börja tänka nu och passa på när sådana tillfällen dyker upp, hihi...

Innan turen till Eksjö var jag med föräldrarna i movänta, världens finaste badplats, nästan iafl! Efter att vi varit där ett tag kom Emelie, kul med lite annat sällskap också, tycker jättemycket om mina föräldrar men ibland kan man ju behöva lite annat utbyte också ;) Vi solade och badade och hade det jättehärligt, även om jag lyckades bränna mig på fötterna, hur nu detta gick till... Brukar alltid bränna mig på näsan men det brukar också vara det enda stället men nu får jag alltså även lägga till fötterna till min lista, hihi...

Efter besöket på stranden väntade en stor skål med jordgubbar här hemma, smaskigt värre vill jag lova... Passade på att trycka i mig lite salta chips också när vi ändå var igång med ätandet, för salt behöver man ju när det är så varmt....

Ska nu göra ett tappert försök att somna i denna ljuvliga sommarvärme...

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...