tisdag 9 juni 2009

Bogårdsrundan, äntligen!

Tjoho, nu har jag äntligen tagit mig runt Bogård och i ganska rask takt måste jag säga... Efter att hag sovit middag både länge och väl så gav jag mig iväg tillsammans med mamma, pappa och Ebba... Så skönt att jag orkade, var riktigt länge sen nu, inte så att jag har gått den rundan varje dag men nångång ibland iafl... Nog hade jag en massa sammandragningar men dom är ju inget farliga så jag traskade på, men tänk så härligt det ska bli när man kan gå där med barnvagn istället, då kan man prata om powerwalk, hihi...

Har även idag varit med mamma på onkologen, men idag var jag tröttare så hon fick köra både dit och hem, fällde bak sätet så att jag näst intill låg ner och så la jag fötterna på instrumentpanelen... Somnade inte riktigt, men nästan... Dom var försenade på onkologen idag så vi fick sitta och vänta ett tag, lite surt, särskilt idag när jag var så trött... Vi hann även med en tur till Ikea idag, köpte behållare till sopsortering och en jättesöt gosedjurskatt till Gråben, den ser precis ut som katten i en bok som jag läste när jag var liten... Har letat efter en sån på Ikea hur länge som helst men dom har inte haft den hemma, var nästan orolig för att dom inte skulle få hem den igen, men idag hittade jag en, tur!

När vi kom hem från Jönköping lagade vi chili con carne, mums... hur länge sen som helst jag åt det så det smakade riktigt gott! Efter maten blev det som sagt en ordentlig middagslur, så skönt att bara få lägga sig ner och sova, sov inte så bra inatt, tror det berodde på att jag var nervös inför mötet på familjerätten. Men det gick hur bra som helst där, sen är det ju en lång väg kvar men jag fick bra med information och känner att jag har bra stöd därifrån.

Nu sitter jag här i soffan och myser lite för mig själv, har för säkert 1000:e gången börjat om och titta på alla säsonger av vänner... är på säsong två nu, hihi... Har lyxat till det lite extra och gjort chokladpudding med vispgädde, sjukt gott! Men snart är det dags att krypa ner i sängen och sova, hoppas jag sover bättre inatt... Imon ska jag till Jönköping med mamma igen och sen på kvällen tror jag att Gråbens pappa kommer hit, vi ska ju på föräldrautbildning på torsdag så jag tror att han kommer redan imon... Så då har jag ju det att vara nervös för men jag hoppas att jag ska kunna sova iafl...

Måste ju bara säga att jag har fått inbjudan till Philips 1-års kalas på söndag, ska bli sååå roligt!

Natti natti

2 kommentarer:

  1. Ahh..
    Kul att läsa om dej = )
    Och Chokladpudding är gott!
    Ha det bra tills vi ses.. När nu det blir..
    Kram på dej Lisa /Erika

    SvaraRadera
  2. Hihi gott med pudding du:) duktig du är på att gå så hihi det var ju itne ens jag men jag var nog för lat för det, hur lång är den rundan?
    Längtar tills å söndag då jag får träffa dig och gråben igen:) puss nella

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...