onsdag 24 juni 2009

dumma dumma virus...

Hoppsan nu har det visst varit så där slappt med skrivandet igen, höll faktiskt på med ett inlägg igår samtidigt som jag grejade lite på facebook och vips så kom det ett dumt virus i datorn, typiskt. Tänk att det alltid ska hända nåt när jag sitter vi pappas dator, har haft min dator i snart 4 år o det har inte hänt en enda grej med den, men med pappas ska det alltid hända nåt. Så nu funkar inte den, tur att han kan en hel del om datorer annars hade jag nog minsann fått mina fiskar varma, hoppas verkligen att han kan fixa till det, så nu får jag låna ut min dator till dom lite grann, så dom kan betala räkningar osådär...

Nog om detta elände, i måndags var jag iafl hos barnmorskan, alltid kul o komma dit och se hur saker och ting har utvecklats sen sist... Blodtrycket låg på 120/75 så det var ju toppen bra, äggvitan som jag hade i urinen i helgen var borta, också toppen bra, mitt Hb-värde hade stigit från 115-120 och mitt Sf-mått hade ökat med 2 centimeter så nu ligger vi på 29. Följer ju inte kurvan som vi började på utan det går neråt, men jag har ju varit på etxra ultraljud och kollat så lillen växer som han ska så det är det ju okej. sen är det ju inte heller så att vi gör några jätte djupdykningar på kurvan men den ser inte riktigt bra ut. Men det skulle ju faktiskt vara konstigt om jag fick en 8 kilos bebis när jag bara kräks och går ner i vikt, hur skulle han då kunna bli såååå stor, hihi, inte roligt att klämmma ut en sån bamsig...

I måndags började mamma jobba igen efter 7½ måndads sjukskrivning, hon är konstig hon, när alla andra längtar efter att få semester så vill hon inget hellre än att börja jobba igen... Men samtidigt förstår jag henne, hon trivs sååå bra på sitt jobb och dår är det ju klart att man inte vill vara borta därifrån. Pappa däremot började sin semester i torsdags, så nu när mamma börjat jobba igen innebär detta att jag har "pappajour" när hon är på jobbet, för semester för pappa innebär nämligen att man renoverar och jobbar stenhårt från det att solen går upp tills den går ner igen, inte bästa sättet att vila upp sig kan man ju tycka men han verkar trivas med det. Dock verkar han inte vilja inse att han faktiskt fyller 50 nästa vecka och inte 25, alltså kan jag ju tycka att han borde ta dte lite lugnt, men nähe det går inte för sig. Så jag får sköta marktjänsten hemma hos dom och se till så att han får i sig dricka, mat och kaffe, hihi. Riktigt roligt faktiskt, för oavsett vad jag har lagat för mat denna veckan så har han varit jättenöjd och tyckt att allting smakat toppen, ja han har faktiskt låtit riktigt förvånad. Han kanske inte är medveten om att jag faktiskt har bott hemifrån i 5 år nu så det vore ju faktiskt lite konstigt om jag inte hade lärt mig att laga mat. Han har mumlat nåt om att det är tur att hans barnbarn inte behöver svälta ihjäl, så det är väl det bästa betyget man kan få från honom, eftersom hans kommande barnbarn står över allting just nu, hihi, sötaste lilla pappa.

Igår var jag ute hos Ramona och hälsade på henne och barnen vid deras stuga vid movänta, var länge sen vi träffades så det var mysigt att få en liten pratstund. Sen åkte jag in till stan för att träffa Madde och Mickan och ta en fika på princess. Kan ju lova att princess är mitt nya favoritställe att fika på, för guud så goda saker som har. Åt en kanongod macka med kyckling och curry och en knäckig kaka efter det. Helt underbart väder har det ju varit nu också så vi satt där ute i solen och njöt, med våra fina magar i vädret. Alltid lika roligt att träffa er söta vänner! Tänk snart kommer Maddes lilla knyte, så spännande... Nåt som känns ännu mer sjukt är att även min lille skrutt kommer snart, han verkar faktiskt lite otålig där inne i magen för oj vad han bökar med sitt lilla huvud, jag riktigt känner hur han liksom skruvar sig på plats så att han är redo för sin resa ut, hihi, eller nåt sånt...

Idag har jag varit på akupunktur igen, barnmorskan och läkaren tyckte ju att jag skulle ge det en chans till, men jag kan ju inte direkt påstå att jag märkt någon effekt av det. Tycker snarare att jag mår mer illa, men det trodde hon inte berodde på akupunkturen utan något annat, kanske värmen, vad vet jag.

Tog mig en sväng till torget idag också, köpte bröd och jordgubbar, mums så gott! När jag kom hem efter mitt besök i stan gjorde jag en jättegod kycklingsallad med dill och gräslöksdressing till, smakade riktigt bra med kall mat när det är så varmt, man blir liksom inte sugen på nåt annat,, inte jag iafl. När mamma kom hem från jobbet fixade vi lite med mina gardiner och sen åkte vi allihop in till lillebror för att installera hans diskmaskin, eller egentligen är det ju fortfarande min diskmaskin men han ska köpa den av mig så snart är den ju hans, hur som helst står den nu iafl efter mycket bök och stök inkopplad i hans kök. Han har även provdiskat den, onödigt kunde ju jag tycka eftersom vi visste att den fungerade redan innan, men han provade, en tallrik, två glas och en kinv och gaffel var det som fick provåka, hihi... Funkade ju hur bra som helst så klart, helt sjukt, jag har bott hemifrån i 5 år och haft diskmaskin 6 månader av den tiden, rsten av tiden har jag fått diska för hand, han klarade inte ens av en vecka innan han var tvungen att få diskmaskinen inkopplad, vilken vekling, hihi. När diskmaskinen väl var på plats så följde pappa med upp till mig och hjälpte mig att sätta upp hissgardiner i köket och vardagsrummet, blir ju så himla varmt när solen ligger på så det ska bli skönt att kunna stänga värmen ute lite grann iafl.

Nähe nu får jag minsann ta och krypa ner i sängen, för imorgon ska jag vara hos doktorn tidigt och sen fortsätter ju min "pappajour" för imorgon får han nytt material att bygga med så då har han verkligen inte tid att fixa några hushållssysslor, tur att han har mig ;)

Kram på er

1 kommentar:

  1. Gud vilken fin blogg du har! :) Jätte mysig ju! :) Nu längtar jag tills våran dator blir klar, den är inlämnad nu, äntligen hihi :) Sen kommer det bli bloggande varje dag för min del oavsett om jag har tid eller inte haha :)

    Hoppas vi kan träffas snart innan min lilla bebis vill komma ut! :)
    Annars blir det ju såklart efteråt ;)
    Ha en toppen fin dag! EN stor bamsekram till dig och bebis! :)

    Jag är så glad över att ha fått en ny fin vän som dig! :)(

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...