onsdag 17 juni 2009

Näst sista strålningen

Idag var det dags att vara uppe med tuppen igen, skulle vara ute hos mamma redan vid 8. Lite segt var det allt att gå upp men det gick riktigt bra måste jag säga och jag blev bara ett par minuter sen, sorry mamma... Så åkte vi då mot Jönköping, näst sista dagen på onkologen, känns lite konstigt, vi har ju varit där nu så många gånger, kommer kännas väldigt lustigt när man inte ska dit mer. Dom var inte försenade idag, skönt... Annars brukar man alltid få sitta och vänta både länge och väl där i väntrummet. Men idag fick mamma komma in på utsatt tid så det gick undan må jag säga... Efter behandlingen åkte vi först till biltema för att inhandla lite saker åt pappa, han håller nämligen på att renovera deras altan och då behövde han lite murargrejer, som tur var hade mamma skrivit av alla artikelnummer så det var ingen konst att hitta alla sakerna. Man vill ju inte gärna komma hem med fel saker, skulle nog inte ha blivit så glada miner på lilla pappsen då...

Efter biltema tog vi en tur till A6, först var vi på Åhlens en sväng där dom nämligen hade 70% på alla smycken, så jag fick tre par jättefina örhängen för 60 kr, då är det extra roligt att handla ;) Sen tog vi en tur till Stadium där jag köpte en ny bag, alla mina som jag har här hemma är egentligen trasiga och jag kände att det kanske vore på sin plats att köpa en ny... Dessutom behöver jag ju en bra väska att packa alla saker som ska med till förlossningen i, hittade hur som helst en jättefin som jag hoppas kommer hålla i många år... Sist men inte minst traskade vi också in på Ikea för att köpa koppar i samma serie som jag köpte tallrikar och skålar i tidigare i veckan. Köpte bara 8 stycken, har ju 12 stycken av allt annat men jag tror att jag klarar mig med 8 koppar, annars får man väl köpa till fler efter hand och skulle man bli väldigt många som behöver koppar är det ju inte hela världen om man ställe fram lite olika sorter. Sen bar det av hem mot Eksjö igen, vi tog en repa på konsum och inhandlade alla mat som behövs till midsommar och sen åkte vi hem och lagade mat. Panerat kött, ris och kinasås, smaskigt... Efter maten skulle mamma städa så då passade jag på att ta med mig Ebba och sova lite middag, hon tycker det är så mysigt att få sova i sängen så hon ligger alldeles blickstilla... Men hon tycker om att ligga väldigt nära så det blev nog lite trångt för stackars Gråben för han sparkade på henne som bara den och då bara vände hon sig om lite grann och tittade på mig, precis som att hon skulle vilja säga att jag skulle be honom att sluta, störde ju henne i hennes skönhetssömn, hihi...

När jag sovit både länge och väl gick jag upp och hälsade på Marie en sväng, vi träffade henne på konsum så vi hade bestämt att jag skulle titta förbi när hon kommit hem från jobbet. Rolig prick det där, hon hade varit och gjort en brasiliansk vaxning igår, undrade om jag ville så men jag avböjde detta, hihi... Vi satt där på hennes trappa och pratade om allt möjligt i solskenet, härligt. Vi hade tänkt att vi skulle ta en promenad men hon var själv hemma med barnen och då är det ju lite svårt att smita iväg. Men vi hade trevligt iafl fast det inte blev någon promenad...

Sen gick jag hem till mamma och pappa igen, pratade lite med dom och sen åkte jag in till Eksjö igen. Har varit väldigt trött idag så det blir till att lägga sig tidigt ikväll, har haft ganska mycket förvärkar idag så det ska bli skönt att bara lägga sig ner och slappna av. Imorgon ska jag städa, sen vid 11 ska jag träffa flickorna på princess för en mysig fika stund, senare på eftermiddagen/kvällen ska jag och familjen ut och äta för att fira att mamma har strålats färdigt... Åh så mysigt det ska bli...

Stor kram på er från en trött badboll och en pigg gråben...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...