torsdag 25 juni 2009

Nu är det sommar, nu är det sol...

Kan livet bli bättre än så här egentligen? Sommar och strålande solsken och det bästa av allt, man är ledig och kan njuta av varje stund,, helt underbart. För även om jag saknar jobbet och alla arbetskamrater så måste jag faktiskt säga att det är skönt att få vara ledig, eller sjukskriven som det så fint heter. För jag är ju faktiskt sjuk även om det inte känns så alltid, jag är ju så van vid att må såhär nu så det känns nästan som att det är något som hör till. Nog för att jag skulle bli hur glad som helst om det gick över, det vore ju en stor fet lögn att säga något annat, hihi.

Klockan 9 var jag på plats på familjecentralen för att träffa min läkare, skulle göra en uppföljning av det tillväxtultraljud som vi var på för ett par veckor sen, plus att vi såklart skulle prata lite om hur jag mår. Hon tyckte det var synd att höra att jag inte mådde bättre men sa att det ju tyvärr inte finns något dom kan göra, och det har jag ju förstått nu med tanke på hur länge jag har gått med det här. Hon sa att mina prover såg bra ut förutom att mitt kalium var lite lågt, men inte katastrofalt lågt så därför tyckte hon inte att det behövde göras nåt åt det. Men hon sa att dom håller extra koll på mig nu, både vad det gäller mina prover men också hur magen växer. Kurvan har ju planat ut nu och det är ju inte så bra så hon sa att om den fortsätter så efter nästa besök hos barnmorskan så ska jag få komma på ett nytt ultraljud för att kolla så att gråben växer som han ska. Känns jätteskönt att veta att dom håller koll, det är ju faktiskt mitt lilla barn det handlar om. Efter läkarbesöket fick jag göra akupunktur igen, skulle egentligen ha gjort det på eftermiddagen men min barnmorska var så snäll och gjorde det på mig när jag ändå var där så att jag skulle slippa åka dit en gång till, jättesnällt! Tycker inte att akupunkturen haft någon effekt så nu ska vi göra en paus igen.

Sen var det dags att åka ut till Hult igen för att kolla hur pappa hade det, fullt upp som vanligt. Satte mig i solen en stund och njöt innan jag lagade mat, man får ju passa på... Efter maten la vi oss båda två ute för att vila lite men solen den bara gick i moln hela tiden och det blev faktiskt riktigt kallt en stund så vi gick in i soffan och vilade där istället. Pappa somnade som en liten gris men jag låg bara där och vilade och läste lite. Sen blev det lite blåare på himlen så då gick jag ut och la mig igen, tog med en filt att ligga på iställte för solstolen, så när solen gick i moln rullade jag in mig som en liten kåldolme och då frös jag ju inte ett dugg, fiffigt minsann ;) Efter ett tag kom mamma hem, hon hade bara ett barn kvar på dagis så då tog hon med honom hem istället. Tror han tyckte det var roligt, han tittade lite på pappas alla maskiner och sen försökte han hjälpa honom med altanbygget så gott det gick, så sött...

Skulle egentligen ha varit på hud och sminkparty ikväll men Majja ringde vid 5 tiden och sa att det skulle bli inställt eftersom det hade blivit en massa missförstånd mellan henne och hon som skulle komma och visa grejerna. Jättesynd, hade verkligen sett fram emot det, men men sånt är livet ibland. Så då tog jag en tur in till lillebror i Eksjö istället så att han kunde låna min dator och betala sina räkningar för han har ingen egen dator än. Fick mina pengar för diskmaskinen också, skönt. Fick ju nämligen veta idag att man inte får vara sjukskriven längre än till vecka 36, sen måste man börja ta ut sina föräldradagar, men det vill jag ju inte, vill ju spara dom så länge det bara går. Så nu får man ligga i och spara istället så gott det går och hoppas att det löser sig med allt utan att behöva ta ut några föräldradagar, dom vill jag ju börja ta ut först när han är född, inte innan. Kommer säkert lösa sig på ett eller annat sätt.

Efter min lilla tur in till stan grillade vi på pappas nya grill, ojoj så smaskigt det blev. Självklart fick jag mina älskade korv med bröd men vi gjorde också grillspett med grönsaker och kryddiga korvar, mums. Gjorde en pastaröra till också, lite som pricken över i.

Imon blir det en rolig dag, då ska jag Emelie och Erika åka ut till vår sommarstuga på en liten dagsutflykt, vi ska sola och bada och bara ha det gott. Ska bli så mysigt så ;)

Nu ska jag ta tag i det roliga som man alltid måste göra i slutet av varje månad, nämligen att betala räkningar, kul kul... Efter det ska jag parkera mig i soffan och bara slappa, har man "semester" så har man ju ;)

Kram på er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...