måndag 15 juni 2009

Ikea

Ännu en dag har passerat, helt sjukt hur fort det går... Dagarna bara flyger ju förbi... Jag och Månsson tog oss iafl en välbehövlig sovmorgon idag, efter denna åt vi i lugn och ro en god frukost så att vi skulle orka med shopping på A6, inte för att det direkt hjälper hur stadig frukost jag äter eller ej, men ändå, hur eller hur så behövde ju Månsson ha nåt ordentligt i magen iafl. Sen gjorde vi oss i ordning och satte oss i en så där lagom varm bil och började vår färd mot Jönköping. Resan gick utan problem och när vi kom fram så såg vi till vår glädje att det inte var särskilt mycket folk på A6, skönt o slippa trängas med hur många som helst. Först tog vi en tur till Ur&Penn där dom hade 50 % på alla klockor, men därinne var vi minsann inte ensamma kan jag lova, men till slut så blev det äntligen vår tur och jag kunde köpa en jättefin klocka som jag tittat ut, ännu roligare att handla när det är halva priset också, hihi... Sen traskade vi vidare mot H&M där vi inhandlade lite nytt smink och örhängen, lite tjusig vill man ju vara ibland även om man stundtals mest ser ut som en elefant numera... För ovanlighetens skull var det faktiskt ingen kö alls på H&M, tror aldrig jag har varit med om det innan, bara att plocka åt sig vad man skulle ha och sen direkt fram och betala, underbart! Sen bar det av mot det som egentligen var dagens mål, Ikea. Jag har ju funderat och velat fram och tillbaka ifall jag skulle köpa nytt porslin eller inte, men idag slog jag till, köpe en jättefin servis i grönt och beige, köpte 12 st av varje så nu har jag tallrikar så det räcker ifall det skulle komma många på besök, eller om jag skulle få för mig att inte diska på många dagar, usch hemska tanke, hihi... Det enda jag inte köpte var kopparna som också hörde till servisen, detta ångrade jag lite när jag kom hem så jag får väl ta och hoppa in där nån dag och köpa dom, så det hela blir komplett ;) Köpte också lite fler bestick, alltid bra att ha lite extra och särskilt teskedar är det ju bra att ha många, när man har kalas och sånt där...



Efter att ha inhandlat allt vi skulle åkte vi hem mot Eksjö igen, hungriga som två vargar. Tur att vi hade kvar mat sen igårkväll för annars tror jag att vi hade svultit ihjäl båda två, haha... Vi satt på balkongen och åt, jättemysigt... Har ju varit helt underbart väder idag, iafl om man jämför med allt regn och rusk som varit den sista tiden. Det var iafl länge sen man kunde sitta på balkongen och äta så det passade vi på att göra idag när vädret tillät... Efter maten åkte vi ut för att hälsa på mamma och pappa i Hult en sväng, där gjorde vi även ett tappert försök att få med mamma att gå runt bogård, men hon dissade den idén och valde istället att resa i trädgårdslanden... Så det blev bara jag och Månsson som i rask takt stegade iväg, hur skönt som helst var det iafl, även om vädret hade lite svårt att bestämma sig, ena stunden var det jättevarmt och nästa var det faktiskt riktigt kyligt. När vi kom tillbaka från promenaden tog vi oss lite glass med maränger och jordgubbar, mmm... Det satt precis där det skulle vill jag lova, lyckades även pricka i en maräng rakt i mitt saftglas, förstår fortfarande inte hur det gick till men roligt hade vi åt det iafl. Som grädde på moset la vi oss sen i soffan och slappade en stund innan det var dags att åka tillbaka till Eksjö, Månsson skulle ju börja jobbba idag så vi kunde ju inte komma försent dit. Som tur var kom snälla lillebror lagom till att vi skulle ge oss iväg så att vi fick lite bärhjälp, Månsson hade ju nämligen sjuuukt mycket väskor med sig och många av dom var väldigt tunga och det ska man ju inte bära på så här i slutet av graviditeten, så jag tittade mest på när dom bar, hihi...

Efter att ha vinkat av Månsson skjutsade lillebror hem mig, väl hemma lagade jag en jättegod pasta sallad och bänkade mig framför tv:n... Kändes som det var välbehövligt efter denna relativt aktiva dag. Tänkte att jag strax ska kryp ner i sängen och sova, för imorgon är det åter dags att åka med mamma till onkologen. Men imorgon ska vi inte åka hem direkt efteråt, nähe, för vid 11 ska jag på ansiktsbehandling på The body shop, åh så underbart det ska bli, en hel timme ska jag bara ligga där och bli ompysslad, ser verkligen fram emot detta ;)

kram på er...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...