söndag 7 juni 2009

Ljuvliga dagar

Tack älskade Anna för några helt underbara dagar, har njutit i fulla drag av att bara vara, sitta vid tv:n, laga mat, äta massa onyttigt och bara umgås. Behövde verkligen få några såna dagar, bara få vara... Så underbart att ha en vän som du, känns som det var igår vi träffades fast det är ett helt år sen sist, ska bli så härligt att få ha dig stan en hel måna, även om vi inte kan träffas jämt så kommer det ju att bli desto mer än annars... Tack du också Jonas, var jätteroligt att få träffa och lära känna dig, hoppas på många fler gånger. Hoppas verkligen att det löser sig med kameran, sååå synd att denna underbara helg skulle få ett så tråkigt slut...

Vi hade en jättebra och mysig kväll ute hos mina föräldrar igår, supergod mat, pappa du är verkligen en mästare vid grillen. Mamma, du var bäst på allt som vanligt, hoppas du inte blev allt för stressad, var absolut inte meningen iafl. Så härligt att sitta där tillsammans allihop ute på altanen och prata fram till halv tolv, länge sen jag orkade vara uppe så länge. Vårt fika var ju verkligen uppskattat, pariserbullarna blev hur goda som helst och cheesecaken bara smälte i munnen, mmm...

Idag var det så dags för vännerna från den kungliga huvudstaden att åka hem igen, men först passade vi på att njuta av den stunden vi hade tillsammans idag. Åt mysfrukost framför tv:n alla tre och började vårt Sune-maraton... Eller för att vara exakt så började vi ju detta maraton i fredags då vi tittade på Sunes sommar så idag var det då dags för Sunes jul, hihi... Åh pappa Rudolf han är ju bara så underbar, får mig att skratta varje gång ;) Bryr mig inte om vad folk säger, gör mig ingenting att vara barnslig och sitta en hel förmiddag och titta på barnfilm...

Efter att både länge och väl njutit av både vår frukost och Sune bestämde vi oss för att vi behövde en promenad efter allt vårt "svullande" under de senaste dagarna... Så vi gjorde os i ordning och styrde kosan mot brännemon... På vägen dit lossnade Jonas kamera från axelbandet och trillade i backen, usch inte alls roligt, så han gick hem istället... Under promenaden ringde han och berättade att det bara var objektivet som hade gått sönder och att kameran hade klarat sig, så det var ju förstås skönt men ändå, så synd att det skulle bli så. Så det blev bara jag och Månsson som tog oss en rdentlig promenad och pratade och pratade och pratade, har verkligen saknat dig min vän... Men oj vilka sammandragningar jag fick, kanske var lite väl hurtigt för min del, men alla säger ju att det bara är livmodern som tränar och att det inte är farligt.

När vi kom tillbaka hem iegn började vi laga mat, kycklingtacos, detta är något som vi alltid äter tillsammans och jag måste faktiskt erkänna att jag inte har ätit det sen vi träffades sist... Helt underbart gott, hela köksbordet var fullt av olika tillbehör, smaskens! Efter maten var det min tur att diska så de två turturduvorna parkerade sig i soffan för att spela några sista omgångar med nintendo wii innan det var dags för dom att åka hem. Synd att dom var tvugna att åka men Anna kommer ju faktiskt tillbaka redan nästa söndag, härligt...

När dom hade åkt kröp jag ner i ett riktigt varmt och skönt bad och det vill jag lova hjälpte bra mot mina sammandragningar som inte riktigt ville ge med sig efter promenaden, önskar ibland att jag hade ett bubbelbadkar, tänk vad härligt det hade varit. Men idag hade jag faktiskt inte bara ett vanligt badkar, jag hade ett badkar med vågmaskin, hihi... Min lilla älskling i magen for runt som een tok så att det blev vågor i badet, älskar dig sååå min lilla skatt och det ska bli så roligt att snart få träffa dig på riktigt, jag känner dig ju redan ganska bra, men när du kommer till min värld ska vi lära känna varann ännu mer...

Miranda, jag är så hedrad att du valde att berätta för mig först, är sååå glad för er skull, ska bli så roligt!

Tack alla mina underbara änglar för en underbar helg, ni är bäst och gör det värt att gå ur sängen på morgonen ;)

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...