tisdag 16 juni 2009

Underbar ansiktsbehandling

Åh vilken helt ljuvlig dag detta har varit, var ute och hämtade mamma i Hult vid kvart i 9 och sen åkte vi till Jönköping. Där åkte vi först till onkologen där hon skulle strålas, tänk nu har hon bara två gånger kvar, helt sjukt hur fort det har gått. Totalt ska hon göra 25 gånger och det kändes ju som en evighet när hon började och nu är hon snart färdig, skönt för henne. Efter strålningen åkte vi ner till stan och styrde kosan mot the Body shop där jag hade bokat in en ansiktsbehandling. Jag fick gå ner i källaren och mamma handlade lite i affären och sen gick hon på stan under tiden jag fick min behandling. Nere i källaren fanns ett litet mysigt rum där jag fick lägga mig på en brits under ett gosigt täcke. Först färgade hon mina ögonfransar och fixade till mina ögonbryn... Skönt så här till sommaren... Sen fick jag en apparat som sprutade ut ånga mot ansiktet mot mig och under tiden peelade hon ansiktet på mig. Efter detta gjorde en hon rent mina porer, inte alls skönt, ett himla klämmande överallt i ansiktet. Sen masserade hon in en fuktmask i ansiktet och masserade mina axlar och nacke, helt underbart skönt. Sen fick jag ligga där under det gosiga täcket och bara ha det skönt en stund och lyssna på underbart avslappnande musik. När hon kom tillbaka smorde hon in mig med nån ansiktskräm och sen var behandlingen färdig. Kan ju lova att jag tänker göra detta flera gånger, inte varje vecka precis men kanske ett par gånger om året, tror man behöver unna sig lite sånt ibland.

Efter behandlingen åt jag och mamma världens godaste sallad på Kaffé Paus och sen åkte vi till babyuproffsen för att hämta mitt startpaket från pampers och sen bar det av hem till Eksjö igen. Innan vi åkte ut till Hult stannade vi och plockade blommor som skulle vara till midsommarstången på dagis midsommarfest. Vi åkte ut till gården där vi bodde när jag var lite, där finns det alltid massor med blommor på sommaren, vi plockade smörblommor, ängabollar, midsommarblomster, prästkragar, hundkex och lupiner. Fick ju aldrig se midsommarstången själv men jag tror att den blev toppenfin!

Sen åkte vi ut till hult och jag släppte av mamma och sen åkte jag in till Eksjö igen. Har haft en riktig slappareftermiddag, har lagat lite mat och kollat på film. Efter det tog jag mig ett härligt bad, så skönt att bara ligga där i värmen och slappna av ordentligt...

Nu sitter jag här i soffan och tittar på film och äter scones, perfekt slut på en underbart perfekt dag!

Kram på er

1 kommentar:

  1. Aha, man var visst tvungen att logga in först haha :P Men nu funkar det ju :) /Emelie

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...