lördag 6 juni 2009

Fullt upp...


Wiieee nu är vi i vecka 30, helt sjukt vad fort tiden går, tänk att det bara är 10 veckor kvar... Det är ju nästan ingenting, tänk att jag har gått och mått dåligt i 25 veckor, jag har kräkts varje dag i 25 veeckor... Ska bli så härligt när lillplutten kommer ut, åh vad jag ska njuta då, av honom givetvis men också av att kunna äta mat utan att behöva kräkas... Ska bli helt underbart, känns så spännande, snart får jag se denna lille buse som har legat och bökat runt i min mage hur länge som helst...

Usch nu får jag verkligen ta och skämmas, har varit hur slapp som helst med att skriva här... Samtidigt har det hänt så mycket nu så jag har helt enkelt inte haft tid. Har ju som vanligt följt med mamma till Jönköping en del i veckan och sen har det ju varit en massa studentbaler att gå och titta på, känns som det var så sjukt länge sen man själv tog studenten, fast det bara är två år sen, konstigt...

I torsdagskväll kom iafl Anna och hennes kille Jonas hit, sååå roligt att äntligen få träffa henne igen, vi har ju faktiskt inte träffats sen studenten förra året, ojojoj, det är lång tid det... Vi hade en riktig myskväll, tittade på Göta kanal och åt massa godis, chips och annat onyttigt, men såna kvällar måste man ju få ha ibland också, i mitt fall kan jag ju ha det nästan jämt eftersom det ändå inte gör nån skillnad. Annas syster Elin som bor här i Eksjö kom hit en sväng och hälsade på också...

Igår var det så dags för student i Nässjö, tanken var att vi skulle åka dit och gå hem till folk och uppvakta dom efter att vi mött upp på skolgården och sen skulle jag åka hem till Eksjö igen och Anna och Jonas skulle stanna kvar i Nässjö och gå ut på hotellet och sen skulle jag hämta dom på kvällen... Men efter att ha tittat ut och insett att vädret inte var det bästa så bestäme vi oss för att det fick räcka att möta upp studenterna på skolgården och sen åka hem igen... Jag hade iafl ingen lust att ränna hela Nässjö runt och bli både dyngblöt och iskall, visade sig att dom andra två inte var så intresserade av det heller så vi lämnade våra presenter till studenterna på skolgården och sen åkte vi tillbaka till Eksjö. Där lagade vi jättegod pastagratäng och sen slappade vi i soffan med godis och Mamma Mia filmen, sååå mysigt.

Senare på kvällen gick vi ut på Sunrise och åt mongolisk buffé, super gott! Passade ju ig bra också med buffé, då kunde jag ju gå hem och lämna första portionen i retur och sen gå tillbaka och äta mer, hihi! Efter restaurangbesöket gick vi ner till hemköp och handlade, vi hade nämligen bestämt oss att vi skulle baka på lördagen, pariserbullar och cheesecake, mumsigt värre... När vi väl var på hemköp så kunde vi helt enkelt inte låta bli att köpa lite godis också...

Idag lördag var det så dags för student igen och den här gången var det min kusin Alfred som skulle uppvaktas. Men innan firandet började så bakade jag och Anna cheesecake och pariserbullar som vi ska ta med oss ut till mina föräldrar ikväll, vi ska ju dit och grilla och ha så mysigt så ;) Vid strax innan två kom mamma och pappa och hämtade mig och så bar det av till faster i kvarnarp. När vi kom dit var det bara farmor, farfar och pappas bror där, pappa och hans brorsa passade på att härja runt lite i köket, tyckte tydligen att dom hade bättre lösningar på det mesta. Sen kom då till slut resten av släkten och slutligen även Alfred. Vi fick jättegod buffé, massa olika sorters kallskuret, potatissallad, kex, bröd och frukt. Så fräscht och gott... Sen blev det ju då dags för mig att åka hem, så tråkigt att inte kunna stanna kvar efter maten, men det är ju faktiskt inte så roligt att kräkas hemma hos andra, känns bättre att sköta det i sitt eget hem. Så när jag skulle gå runt och säga hej då till alla så fick jag veta att jubilaren själv hade gått och lagt sig för att sova så honom kunde jag ju inte säga hej då till, så det fick bli detso mer till dom andra istället...

Så nu sitter jag och Anna här i soffan, hon spelar nintendo wii och jag skriver på bloggen... Sen blir det en tur ner till hemköp för att köpa lite tillbehör till grillningen ikväll, lääääängtar! Efter det är det bara att vänta på att mamma och pappa ska ringa så vi kan pka och hämta dom för att sen kunna åka ut till Hult och starta vårt grillmys...

Kram på er allihop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...