torsdag 21 juli 2011

Fullspäckad dag

Hej på er!

Ja idag har vi minsann inte legat på latsidan... Bilen lämnades in på Holmgrens vid 8 och var klar för att hämtas vid kl. 13, det gick "bara" på 5500 kr och dom hittade inga fel på bilen så det var ju en trevlig liten överraskning.

9.30 var vi på ultraljud som jag ju berättade om innan, blir fortfarande rörd när jag tänker på hur bra vi blev bemötta där. Denna underbara barnmorska som verkligen fick oss att känna oss speciella och som om vi vore dom enda i hela världen som väntade barn. Fast hon säkert har gjort många tusen ultraljud så kändes det ändå som vårt var det viktigaste av dom alla och att vår Lilla O var nåt alldeles speciellt. Hoppas verkligen vi får träffa henne igen, det är såna som henne som gör att man får lite förtroende för vården igen...

Efter ultraljudet var vi en sväng på banken för att kolla över finanserna lite inför resan till Ullared på lördag, för då ska det shoppas minsann, även om det troligtvis kommer sluta med att Tobias får köra runt mig i kundvagnen när jag inte orkar gå mer, typ efter nån timme, haha...

Sen körde vi vidare mot Aneby där vi hämtade dubbelvagnen, helt okej för 400 kr och Neo har inte velat göra annat än att åka "den stora vagnen" hela eftermiddagen och så har han pekat på platsen bredvid sig och sagt; -Min lillebror/lillasyster ska ligga där!

Vi har hunnit med att äta både lunch och middag hemma hos mamma och pappa, trevligt precis som vanligt.

Tobias har varit på skjutbanan med pappa och Simon.

Jag har packat upp väskorna som vi hade med oss på semestern (nästan helt iafl)...

Jag har bokat hotellrum åt mig, Tobias och Lilla O i Kristianstad den 23-25/9 då vi ska på fina Sofie och Jonas bröllop, lika bra att ha gott om tid när vi ska resa långt med en liten pluttbebis... Har försökt att hitta nåt bra att ha på sig på bröllopet under större delen av kvällen, jag vill ha nån fin klänning som sitter bra, som inte gör så mina Dolly Parton tuttar (som jag ju förmodligen kommer ha då) trillar ut men som ändå är smidig att amma lillfisen med utan att behöva klä av sig helt och hållet... Ja det blir nog lite klurigt att hitta nåt men det ska nog gå till slut... Snygg ska jag vara iafl, för då ska väl detta förbaskade illamående ha gett med sig annars vet jag inte vad jag gör...

Vi har planerat in en resa till Öland under skördefesten, alltså sista helgen i september, tillsammans med mamma, pappa, lillebror och resten av ballonggänget... Tydligen ska vi bo i såna där safaristugor på djurparken, så då lär det ju bli första gången som man vaknar, tittar ut och ser typ en elefant eller nåt utanför fönstret, haha...

Ja just det, vi är bjudna på logfest 12/8, blir nyktert för oss båda två för man vet ju aldrig när minifisen har tänkt att titta ut, jag hade ju varit nykter oavsett vad men nån fnissig halvonykter pappa Tobias vill jag inte ha med till förlossningen...

Ganska så effektiv dag va?

Nu är Tobias i duschen och jag ska ta en tur ner till tvättstugan och slänga in lite saker i torktumlaren, sen blir det natti natti för oss två oxå, Neo ligger redan och snusar gott i sin säng... Märks att han har längtat hem för när han kom hem från mormor och morfar i eftermiddags så rusade han in på sitt rum, slog ut med armarna och ropade; -titta kolla alla mina grejer! Han säger både titta och kolla när det är nåt riktigt viktigt man ska titta på... Måste ju skryta lite om vårt underverk och berätta att han kan sjunga både Bä bä vita lamm och Bamsesången själv nu, duktigt tycker vi iafl =)

Hoppas jag inte pratar i sömnen inatt, gjorde tydligen det massor förra natten, men det kan ju bli en hel del roligt sagt förstås... Sen hoppas jag att Lilla O inte tänkt skruva ner sitt huvud en massa just i natt, känns ju som att nån kör upp ett svärd eller nåt annat vasst i hönsgården när h*n gör så, usch ja...

Sov gott allihop!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...