fredag 15 april 2011

Fredag

Ja hörrni, det vänder snabbt vill jag lova. Jag bestämde med dom på avdelningen igår att jag skulle ringa in idag för att få mer exakta besked om nästa vecka, tid och dag och sånt... När jag ringde idag så sa barnmorskan jag pratade med att narkosläkaren inte tyckte att det fanns någon anledning att sätta in en venport utan att det förmodligen skulle kunna funka att fortsätta att dom sätter vanliga nålar på mig och att dom skulle skicka dom som är allra bäst på att sätta nålar när jag är på avdelningen, hur kan det hjälpa att skicka dom som är bäst när det inte finns nåt att sticka i?! Jag ska få slutgiltigt besked på måndag, så nu ska jag gå och fundera över det hela helgen, är så jobbigt att behöva hamna ikläm hela tiden, min läkare vet ju att behovet av en venport finns men det är ju narkosläkaren som bestämmer om det ska bli nån, och när dom då inte kan komma överens så är det ju jag och inte nån av personalen som hamnar i mitten. Att ständigt leva i ovisshet och oro äter snart upp mig inifrån, känns som att jag håller på att gå sönder....

Myran, mamma, pappa och storebror älskar dig massor även om du gör mammas liv till ett helvete (ursäkta)...


1 kommentar:

  1. Hej!
    Hittade hit alldeles nyligen. Jättefin blogg! Vad tråkigt att du mår så dåligt av din graviditet, men du vet ju att det är en begränsad tid i alla fall.

    Hur gick det med det extra ultraljudet? Hoppas att "Myran" mår bra.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...