tisdag 19 april 2011

Tisdag

Vilket väder vi har, helt fantastiskt... Så jag måste ju erkänna att det känns lite tråkigt att jag och Neo just nu sitter inne och tittar på Bamse, men vi har varit ute en hel massa idag och det är väl ingen nyhet för nån att jag inte har hur mycket energi som helst... Vi har lekt i sandlådan, bakat massor med sandkakor, gungat, cyklat, gått en promenad och vi åt mellis på altanen, så ute har vi ju varit, plus att Neo har varit ute med dagis oxå. Dom hade varit på utflykt till en bondgård idag, tittar på hästar och hönor, gissa vem som var lycklig då?

När Neo var på dagis passade jag på att åka in till stan och handla, det är ju en del som behövs till påsken, särskilt då vi ska ha gäster... Dock blir det ingen påskmat med våra gäster, det blir grillat, men det är ju gott det oxå... Påskmat blir det tillsammans med mamma och pappa och några gamla vänner till familjen på påskafton, så vi får nog får del av påskmaten i år ox, hihi...

Fick veta idag att det är två av mina kompisar som är beräknade att få sina 2:or på samma dag som oss, hihi, hoppas dom har gott om plats på bb när det väl är dags... Men vi hoppas ju inte att Myran stannar i magen ända till en 28 augusti, Neo kom ju tidigare och med tanke på att h*n redan ligger så långt ner med huvudet som det går så verkar det ju inte råda nån tvekan om att h*n vet var utgången är, även om det ju såklart vore lämpligt att h*n stannar där inne ett tag till...

Nu ska vi strax laga lite middag, eller iafl jag, korvstroganoff och ris, smaskens... Det är ju en sån rätt som är smidigt att göra lite extra av och den är god att värma, tur för Tobias som säkert är hungrig när han kommer hem ikväll efter två dygn i "skogen"...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...