onsdag 13 april 2011

Onsdag

- När fick du reda på att du var gravid?
13 december 2011, exakt samma datum som vi två år tidigare fick veta att storebror Neo låg och i magen och växte.

-Hur reagerade du?

Glad, förväntansfull, orolig, överlycklig.


- Var bebisen planerad?

Ja


- Och det sämsta?

Konstant illamående och kräkningar.


- Är du rädd för en kommande förlossning?

Nej, däremot funderar jag mer på det denna gången än när jag väntade Neo.

-Vet du vad ditt barn har för kön?
Nej, jag tror att jag såg på ultraljudet men är inte alls lika säker som när vi väntade Neo, då fanns det ingen tvekan efter ultraljudet.


-Har ni bestämt namn?

Vi har nog i princip bestämt oss, har förslag både till pojke och flicka som vi båda tycker om.


- Hur valde ni namn?

Vi pratade om vilka namn vi tyckte var fina och om det fanns några som vi kunde tänka oss båda två.


-Några speciella likheter du vill att din bebis ska få av dig eller pappan?

En mix av oss båda, vi kompletterar varann bra.

- Är din bebis lugn eller livlig i magen?

H*n är väldigt livlig för det mesta, ser ut som en mask som far runt därinne i magen, precis som när storebror låg där.

-När tror du att din bebis kommer att födas?
Neo kom 7 dagar innan BF och jag tror att denna kommer att komma tidigare också, känns som h*n är mer otålig än vad Neo var.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...