torsdag 28 april 2011

Sjukstuga

Gokväll på er!

Ja nu är snart denna torsdagen slut oxå, tiden går faktiskt väldigt fort även om det inte alltid känns så... Neo är fortfarande inte piggelin, han slutade kräkas igårkväll men har fortfarande feber och nu ikväll verkar han ha ont i magen. Stackars mammas lilla trollunge, inte roligt när han är sjuk. Han är så ynklig och pipig och det riktigt hugger till i hjärtat på mig när jag ser honom sån, han brukar ju vara vår glada och spralliga lilla kille som är full av bus och hela tiden hittar på grejer här hemma, nu när han är sjuk sover han större delen av dagen och orkar inte göra någonting... Som ni kan se på bilderna som jag la in tidigare så har vi bäddat framför tvn, Neo tycker det är jättemysigt att få ligga där och titta på tv när han känner för det och när han sover, vilket han gjort större delen av tiden så kan vi titta på tv samtidigt som vi finns nära honom, han har alltid haft stort behov av närhet men när han är sjuk så blir det väldigt viktigt med närhet och trygghet. Det ser ut som att vi bedriver nån form av flyktingförläggning här hemma men det är sånt man får ta, dock känns det lite jobbigt i mitt pedanta huvud att hemmet faller ihop, men det får vi ta tag i när alla är friska igen, då ska här städas och skuras så vi säkert blir av med alla baciller...

Det kändes i hjärtat att behöva lämna mina killar hemma idag när jag skulle åka till sjukhuset, Neo är väldigt mammig nu när han är sjuk så det krävdes lite mutor innan han gick med på att lägga sig framför tvn så att jag kunde åka. Det behövdes två stick idag innan jag fick min nål, men det är ju bättre än 5 iafl... Det gick snabbt att få droppet så Tobias och Neo kom och hämtade mig strax efter 14, skönt att det inte blev långdraget just idag för jag ville verkligen hem till min lilla sjukling.

Tobias är och tränar fotboll och jag ligger på madrassen framför tvn, Neo kräktes i soffan igår och fast tyget är tvättat så har vi inte orkat sätta tillbaka det än så därför får man snällt ligga på golvet. Mitt bäcken protesterar när jag ska resa mig eller ändra läge, men annars funkar det. Ska snart krypa ner i vår säng istället där Neo redan ligger och sover, han ville inte alls ligga i sin säng ikväll och han brukar ju få sova i vår säng när han är sjuk så det var ju inget att bråka om, huvudsaken är att vi får sova så mycket som möjligt allihop, inte var vi gör det...

Idag är det fyra månader till Bf, 121 dagar, kom igen Myran och väx väx väx för du får mer än gärna komma tidigare än den 28 augusti...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...