måndag 18 april 2011

Måndag

Ultraljudet gick bra, så skönt att ha fått det beskedet, synd att Tobias inte kommer hem förens imorgon för jag hade gärna velat fira ordentligt. Det var fortfarande samma skillnad i dagar mellan huvudets mått och lårbenens, men det hade vuxit normalt för att vara Myran, så det var ju skönt, alla kan ju faktiskt inte se likadana ut ;) H*n hade faktiskt vuxit så bra att vårt Bf-datum blev flyttat tre dagar, så nu är det den 28 augusti istället för den 31, wiiieee. Så hux flux är vi inne i vecka 22 istället för 21 och det är ju inte helt fel! Nåt som är lite roligt är att våra kompisar, som bor inne i stan oxå är beräknade att få sin nummer två den 28:e, hihi...

Läkaren vi skulle till var försenad en halvtimme och tackvare det så träffade jag på en av mina läkare när han var på väg hem. Han förklarade hur dom tänkte angående det här med venporten och det känns skönt att ha fått deras version så jag vet var dom står när jag hör vad narkosläkaren säger. Min läkare sa att dom inte tycker att det är okej att jag ska bli stucken 4-5 gånger för att kunna få dropp och att dom hade sagt det till narkosen och att det är nödvändigt för mig att få dropp en dag i veckan. Så nu på onsdag när jag ska in och få dropp så ska det komma en sköterska från narkosen och sticka mig som tydligen är jätteduktig och funkar det så ska vi fortsätta så tills det sker nån förändring av nåt slag och är det fortfarande problem att sätta nål fast hon ska vara jätteduktig så får narkosläkaren komma på en bra lösning på det hela. Dom ville tydligen inte sätta in venportar på gravida pga. riskerna, vilka de nu är vet jag inte, men är det nödvändigt så är det ju...

Hittade ett jättesmaskigt recept idag på en chokladkaka med after eight, tror jag ska bjuda på den till påsk när Tobias föräldrar kommer upp, lägga några marsipan-ägg eller kycklingar eller nåt på så blir det ju lite påskigt...

Nu ska jag fortsätta slappa i soffan en stund och sen blir det sängen för min del, hoppas Neo vill komma in och mysa med mig tidigt, tråkigt att ha hela sängen för sig själv ju... Kan ju berätta att han låg och sjöng; När trollmor har lagt de elva små trollen och Här kommer pippi långstrump i en timme innan han somnade, haha, tokig unge det där. Och precis innan han skulle gå och lägga sig försökte han ge bebisen vatten genom att trycka in sin flaska i min navel, haha, han blir nog en snäll storebror tror jag. Han är så söt när han lyfter på min tröja, säger ; hej bebisen och klappar och pussar på magen, tänk vad mysigt när vi har Myran utanför magen och kan klappa och pussa på på riktigt, längtar som en galning!

Natti natt...


2 kommentarer:

  1. Hej
    Ser fram mot att smaka chokladkakan:-)
    Kanske kanske har Neo lyssnat extra noga när jag sjungit Trollmor
    för honom o lärt sig.... en av Tobias favoriter som liten (eller min) :-)

    Kram längtar efter er

    Kram Farfar o Farmor

    SvaraRadera
  2. Hej...
    Hihi... Ja nu har vi samma Bf dag... Lite roligt då 1orna är lika gamla exakt (skiljer 5dagar)..
    Vi ska på rutinultraljudet om en vecka igen då ärtan saknade 8dagar i tillväxt sist.. Men dom flyttade mig inte, Hoppas inte dom gör det sen heller..
    Kram på er... / Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...